خبرگزاری قوچانی

آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
خبرگزاری قوچانی
آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
این وبلاگ درحال بروزرسانی است. از شکیبایی شما همراهان گرامی سپاسگذاریم. (خبرگزاری قوچان)
کدخبر: 12326 | ۲۱:۵۴ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ | ۰ دیدگاه

ششمین جشنواره موسیقی مقامی با عنوان «پیران چنگی» با رویکرد تجلیل از مرحوم حاج قربان سلیمانی و حاج حسین یگانه بعد از 13 سال وقفه عصر چهارشنبه در قوچان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری قوچانی ؛

فرماندار قوچان در این مراسم آغازین این جشنواره گفت: مجموعه مدیریتی خراسان رضوی دست به دست هم داده اند از این فرصت که برای مردم منطقه اهمیت بسیار زیادی دارد به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

علیرضا قامتی افزود: در طول سالهای گذشته نسبت به هنرمندان این منطقه کم لطفی شد اما امروز شرایطی فراهم آمده تا دوباره هنرمندان این خطه بتوانند آثار خود را ارائه دهند. 

وی ادامه داد: باید شرایط بگونه ای فراهم شود که موسیقی مقامی در این خطه از خراسان جایگاه ارزشمند گذشته خود را به دست آورد. 

فرماندار قوچان در ادامه به ساخت یک مجموعه فرهنگی در این شهر اشاره و بیان کرد: زمینی بالغ بر پنج هزار مترمربع برای برپایی بزرگترین مجموعه فرهنگی در خراسان رضوی بعد از مشهد اهدا شده که امیدواریم در چهار سال آتی به بهره برداری برسد. 

وی گفت: این مجتمع فرهنگی می تواند در آینده نزدیک زمینه رشد و توسعه فرهنگی شهرستان قوچان را فراهم کند. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: باید از همه کسانی که در احیاء این جشنوراه تلاش کرده اند بطور ویژه قدردانی کرد زیرا نتایج بسیار ارزشمندی را در آینده نزدیک از خود برجای خواهد گذاشت. 

سید سعید سرابی افزود: یکی از رویکردهای اصلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی توجه ویژه به موسیقی مقامی است.

وی ادامه داد: موسیقی مقامی که خواستگاه اصلی آن به خراسان بر می گردد باید احیا و شرایط بگونه ای فراهم شود که جوانان به این قسمت از موسیقی بیش از گذشته علاقه مند شوند. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: حاج قربان سلمیانی و حاج حسین یگانه آهنگ حمد و ثنای پروردگار را با سرپنجه های تسبیح گوی خود به نسلها آینده رسانده اند. 

وی همچنین بر ضرورت تاسیس دبیرخانه دائمی جشنواره پیران چنگی در قوچان تاکید و بیان کرد: دبیرخانه دائمی این جشنواره می تواند باعث شود تا سالهای آتی جشنوراه با پتانسیل بیشتر و در شرایط بهتر برگزار شود.

اجرای جشنواره موسیقی مقامی پیران چنگی سال 1377 در قوچان آغاز و آخرین دوره آن سال 1385 برگزار شد. این جشنواره که از امروز در قوچان آغاز شده تا جمعه 31 اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت. 

در مجموع 42 اجرای موسیقی با حضور 30 گروه از هنرمندان نواحی استانهای آذربایجان، لرستان، بوشهر، گلستان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی و خراسان رضوی در این برنامه فرهنگی حضور یافته اند.

انتهای پیام / خبرگزاری قوچانی / کد خبر : 12326

ایمیل وبلاگ : Quchan.blog@chmail.ir

دیدگاه ها  (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی