خبرگزاری قوچانی

آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
خبرگزاری قوچانی
آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
این وبلاگ درحال بروزرسانی است. از شکیبایی شما همراهان گرامی سپاسگذاریم. (خبرگزاری قوچان)
کدخبر: 12309 | ۱۷:۳۰ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ | ۰ دیدگاه

مدیر آموزش‌وپرورش قوچان از اجرای 26 عنوان برنامه مختلف فرهنگی، آموزشی و ورزشی در این شهرستان هم‌زمان با هفته معلم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری قوچانی به نقل از خبرگزاری فارس ؛

علی‌ خانی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت فرارسیدن هفته گرامیداشت معلم و شهادت شهید مرتضی مطهری در سالن جلسات آموزش‌وپرورش قوچان اظهار کرد: آموزش‌وپرورش گسترده‌ترین دستگاه شهرستان محسوب شده که شاید به دلیل گستردگی یک ماه حقوق پرداختی به نیروهای این نهاد برابر حقوق سالانه یک دستگاه اجرایی باشد.

وی فعالیت آموزش‌وپرورش را برای ثمردهی و نتیجه گرفتن یک هدف طولانی‌مدت برشمرد و اضافه کرد: سرمایه‌گذاری روی این نهاد تضمین آینده است اما متأسفانه در آموزش‌وپرورش برای یاد دادن، تربیت اجتماعی، نحوه زندگی در بزرگ‌سالی، اعتقادات مذهبی و... سهل‌انگاری صورت می‌گیرد.

مدیر اداره آموزش‌وپرورش قوچان با یادآوری اینکه توجه به اعداد و ارقام یک معضل آموزش‌وپرورش بوده و کسی از حوزه تربیت و مسائل اجتماعی دانش‌آموزان سؤالی به میان نمی‌آورد، گفت: همدلی، محبت و صمیمت توسط خانواده‌ها آموزش داده نمی‌شود و به‌جای آن خشونت با دعوای پدر و مادر جلوی فرزند ترویج می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش قوچان از مرواه تپه تا باجگیران، مقصودآباد، یدک و داغیان را تحت پوشش خود دارد، بیان کرد: 35 هزار و 187 دانش‌آموز در یک هزار و 840 کلاس درس و 448 مدرسه این شهرستان مشغول به تحصیل هستند و 3 هزار و 200 همکار فرهنگی شاغل و یک هزار و 800 بازنشسته در قوچان حضور دارند.

خانی با بیان اینکه هم‌زمان با گرامیداشت هفته معلم 26 عنوان برنامه فرهنگی، آموزشی، ورزشی در قوچان اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: گردهمایی مدیران چهار مقطع تحصیلی، مسابقه کتاب‌خوانی، همایش حکمت مطهر و تقدیر از همکاران بسیجی، مسابقه تجلی پیوند اولیاء و مربیان، غبارروبی مزار شهدا و همایش دبیران سوم متوسطه از مهم‌ترین برنامه‌ها در طول این ایام است.

وی اضافه کرد: دیدار با خانواده شهدای فرهنگی، برپایی نمایشگاه دست سازه‌ها، جُنگ ویژه معلم، همایش تجلیل از بازنشستگان، تجلیل از اعضای فعال انجمن‌های اولیاء و مربیان و تجلیل از همسران فرهنگی رؤسای ادارات و نهادهای شهرستان برای نخستین بار نیز از دیگر برنامه‌ها به شمار می‌آید.

مدیر آموزش‌وپرورش قوچان با تأکید بر اینکه هم‌زمان با اولین روز هفته معلم زنگ سپاس در یکی از مدارس حاشیه شهر به صدا درخواهد آمد، یادآور شد: متأسفانه تاکنون مدارس خاص برای مراسم هفته معلم یا آغاز سال تحصیلی جدید انتخاب می‌شد که از سال گذشته توجه به مدارس مناطق محروم در این اداره عملیاتی شده است.

وی با اشاره به اینکه تکریم معلم بر اساس برنامه جدید در طول سال بنا به اقتضای رشته معلمان مثل روز امور تربیتی یا هفته بهداشت و... برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: امسال 51 معلم و 11 مدیر و معاون در سطح مدارس شهرستان به‌عنوان نمونه انتخاب‌ شده‌اند که 4 نفر آن‌ها به‌عنوان معلمان نمونه استانی از این شهرستان معرفی می‌شوند.

خانی با بیان اینکه این انتخاب همانند سنوات قبل نبوده و فرم خاصی در سطح مدارس پر نشده است، گفت: شورای دانش‌آموزی به همراه انجمن اولیاء و مربیان و شورای دبیران در هر مدرسه‌ای کار انتخاب معلمان نمونه را انجام و ملاک انتخاب خود را نیز به آموزش‌وپرورش شهرستان اطلاع داده‌ است.

انتهای پیام / خبرگزاری قوچانی / کد خبر : 12309

ایمیل وبلاگ : Quchan.blog@chmail.ir
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۱۱ ارديبهشت ۹۵ / ۱۷:۳۰

دیدگاه ها  (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی