خبرگزاری قوچانی

آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
خبرگزاری قوچانی
آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
این وبلاگ درحال بروزرسانی است. از شکیبایی شما همراهان گرامی سپاسگذاریم. (خبرگزاری قوچان)
کدخبر: 12336 | ۰۹:۲۹ - ۲ خرداد ۱۳۹۵ | ۱ دیدگاه

آئین کلنگ زنی مزار شهدای گمنام قوچان با حضور فرماندار، امام‌ جمعه، جمعی از مسئولان و خانواده معظم شهدا پس از دو سال در پارک نشاط برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قوچانی به نقل از فارس ؛

علیرضا قامتی ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی مزار شهدای گمنام قوچان در پارک نشاط این شهرستان اظهار کرد: نخستین جلسه ساماندهی مزار شهدای گمنام در این شهرستان حدود یک ماه قبل برگزار شد که پس از بازدید و انتخاب طرح‌های متعدد انتخاب طرح نهایی در دومین جلسه به تصویب هیئت‌امنا رسید.

وی با اشاره به اینکه برای آغاز طرح اِلمان شهدای گمنام این شهرستان شهرداری و شورای اسلامی شهر مبلغ 500 میلیون ریال در نظر گرفته‌اند، گفت: حدود 2 میلیارد ریال برآورد اولیه هزینه برای ساخت اِلمان انجام شده که امیدواریم تا هفته دولت این طرح به بهره‌برداری برسد.

فرماندار قوچان با بیان اینکه مردم باید در کنار مسئولین دست‌به‌دست هم داده تا این پروژه به اتمام برسد، بیان کرد: این پروژه دارای 600 متر مربع زیربنا با یک ورودی در ضلع غربی محل تدفین شهدا بوده که ارتفاع از کف کمتر از یک متر و مازاد بر یک متر دارای 11 متر ارتفاع است.

رئیس شورای اداری قوچان تأکید کرد: مزار شهدای گمنام این شهرستان دارای هیئت امنائی بوده که ازاین‌پس تمام برنامه‌های فرهنگی و مذهبی باید با تأییدیه این هیئت‌امنا در مزار شهدای گمنام برگزار شود.

در ادامه این مراسم امام‌ جمعه شهرستان قوچان با یادآوری این موضوع که ساماندهی مزار شهدای گمنام یکی از دغدغه‌های مردمی بوده، گفت: حدود 2 سال برای این ساماندهی تأخیر افتاده بود که امسال روندی برای ایجاد بقعه و بارگاهی در شأن شهدا انجام شد تا زیارتگاهی برای توجه همه دل‌ها در این مکان احداث شود.

حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی با تأکید بر این مطلب که کار اجرایی این پروژه از امروز آغاز خواهد شد، بیان کرد: این بنا در شأن شهدا احداث شده و باید فرهنگ‌سازی شود که حضور شهدا به ویژه شهدای گمنام در هر مکانی موجبات خیر و برکت را برای شهرستان حتی از نظر گردشگری فراهم خواهد کرد.

وی با بیان اینکه اقبال مردم در ایام تعطیل به ویژه نوروز برای حضور در امام‌زادگان بسیار زیاد است، یادآور شد: پارک نشاط این شهرستان به برکت وجود شهدا موجب رونق شهر و مرکزی برای پیام‌رسانی فرهنگ شهدا خواهد شد.

رئیس شورای فرهنگی عمومی قوچان، این پروژه را دارای اولویت دانست و بر این موضوع که هیچ پروژه دیگری تا پایان احداث این پروژه نباید مهم‌تر باشد، تصریح کرد: کار عمرانی نباید تعطیل شده و هر روز نظارتی بر روند اجرایی آن صورت خواهد گرفت و مردم نیز باید همانند ساخت مسجد و حرم مطهر ائمه معصوم کمک داشته باشند.

طباطبایی تأکید کرد: قرآن کریم شهدا را در ردیف انبیاء قرار داده است که دارای مقام شفاعت هستند پس این محلی برای کسب فیض کردن مردم و بالارفتن دینداری در سطح جامعه خواهد شد.

انتهای پیام / خبرگزاری قوچانی / کد خبر : 12336

ایمیل وبلاگ : Quchan.blog@chmail.ir

دیدگاه ها  (۱)

طوری رفتار کنید که به دیگران بتوانید بگویید مثل من باش!
...
سلام
منتظر ظهور آقا بایه الگو باشه
1.امشب و فردا شب شربت میخورید لیواناشو بریزید تو سطل آشغال
2.راه بندون نکنید شاید یکی مریض تو ماشین داشته باشه
3.بوق نزنید شاید یکی میگرن داشته باشه و اذیت میشه
4.حتی الامکان بدون ماشین برید تو خیابون تا راه بندون نشه و شهر هم کمتر آلوده بشه
5.شربت میدید صوت پخش میکنید صدای صوت را زیاد نکنید مردم اذیت میشن
6.امشب همه تو خیابونا میتابن ، شما به خانما نگا نکنید
7.شیرینی شربت میخورید یه غذا هم در یه خونه مستمند بدید
8. منتظر ظهور امام زمان در شبکه های اجتماعی به مخالفان فکری اش فحاشی و اهانت نمی کند
و ... و ... و ...
الگو باشیم ...
http://sajjad-m.blog.ir/

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی