خبرگزاری قوچانی

آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
خبرگزاری قوچانی
آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
این وبلاگ درحال بروزرسانی است. از شکیبایی شما همراهان گرامی سپاسگذاریم. (خبرگزاری قوچان)
کدخبر: 12381 | ۱۳:۰۲ - ۱۹ تیر ۱۳۹۵ | ۰ دیدگاه

معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرماندار قوچان با اشاره به 52 مصوبه کارگروه انطباق مصوبات شوراهای اسلامی قوچان و باجگیران طی یک ماه گذشته از تصویب ساخت گرم‌خانه، توسعه مرکز اشتغال زندان و تجهیز دفتر خبری صدا و سیما در این شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری قوچانی به نقل از فارس ؛

سید مسعود یاوری با اشاره به برگزاری جلسه کارگروه انطباق مصوبات شوراهای اسلامی قوچان و باجگیران، اظهار داشت: چهار صورتجلسه با 27 مصوبه بررسی شد و صورتجلسه شورای اسلامی باجگیران دارای مصوبه‌ای نبود.

وی با بیان اینکه دو مصوبه مربوط به شورای اسلامی شهر قوچان در این کارگروه رد و یک مصوبه نیز نیازمند ارائه مستندات بیشتر بود، گفت: یکی از مصوبات مورد تأیید قرار نگرفته مربوط به تخفیف عوارض نوسازی بود که دلایل درخواست تمدید تخفیفات مورد قبول واقع نشد و مصوبه رد شده دیگر نیز مربوط به ساخت‌وساز شهری است.

معاون فرماندار قوچان تأمین گرم‌خانه یا خانه سبز برای کارتن‌خواب‌ها و افراد نیازمند مکان با کمک 5 میلیون تومانی را یکی از مهم‌ترین این مصوبات دانست و اضافه کرد: نام‌گذاری خیابانی در اراضی سیمرغ به نام دکتر عباسعلی جوانبخت، درخواست تسهیلات برای احداث مجتمع تجاری و فرهنگی، قرارداد ترک تشریفات برای آسفالت معابر به ارزش حدود 660 میلیون تومان با دو شرکت نیز از دیگر مصوبات مورد تأیید در کارگروه انطباق است.

یاوری با اشاره به این موضوع که در جلسه اخیر نیز 29 مصوبه در پنج صورتجلسه ارائه شد که چهار مصوبه شورای اسلامی باجگیران و 24 مصوبه شورای اسلامی قوچان مورد تأیید قرار گرفت، تصریح کرد: تفریغ بودجه 94 از مهم‌ترین مصوبات شورای شهر قوچان است و کمک برای توسعه مرکز اشتغال زندان، تجهیز دفتر خبری صدا و سیما و کمک به باشگاه ورزشی شهرداری از دیگر مصوبات به شمار می‌آید.

وی تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات عمده با شورای اسلامی شهر مفهوم نبودن مصوبات است که باید حتماً میهمانی برای توضیح این مصوبات در جلسه کارگروه انطباق حضور داشته باشد.

معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرماندار قوچان با بیان اینکه 40 درصد بودجه در شهرداری به اعتبارات جاری و 60 درصد باید به حوزه عمرانی اختصاص یابد اما گاهی این موضوع برعکس می‌شود، تأکید کرد: هرچه بودجه در شهرداری‌ها به سمت درآمد پایدار و واقعی حرکت کند و کار مطالعاتی افزایش یابد شهر موفق‌تر خواهد شد.

یاوری با اشاره به اصلاحیه قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور درباره تغییر در اعضای هیأت تطبیق مصوبات، گفت: هیأت تطبیق مصوبات شهرستان با عضویت و ریاست فرماندار یا نماینده وی، عضویت یک قاضی به انتخاب رئیس قوه قضائیه و یکی از اعضای شورای اسلامی استان به انتخاب این شورا برای تطبیق مصوبات شورای شهر و شورای اسلامی شهرستان تشکیل می‌شود.

وی یادآور شد: هیأت تطبیق مصوبات بخش و روستا نیز به عضویت و ریاست بخشدار، عضویت یک قاضی به انتخاب رئیس قوه قضائیه و یکی از اعضای شورای اسلامی شهرستان به انتخاب این شورا تشکیل می‌شود و محل تشکیل هیأت‌های تطبیق مصوبات در فرمانداری و بخشداری است.

معاون فرماندار قوچان با بیان این مطلب که تعداد اعضای شورای اسلامی شهر قوچان در انتخابات سال آینده به هفت نفر رسیده است، بیان کرد: افزایش اعضای شورای اسلامی مشکلاتی را برای شهرداری و شورا به دلیل جناح‌بندی‌های سیاسی و تعدد سلایق به وجود آورده بود که کاهش اعضا و بازگشت به حالت اولیه تأثیر مثبتی خواهد داشت.

یاوری با تأکید بر اینکه شورای شهر باید با تشکیل کمیسیون‌های تخصصی و عضویت افراد صاحب‌نظر به دنبال خروجی مؤثری برای شهر باشند، عنوان کرد: می‌توان با تشکیل اتاق‌های فکر از نظرات صاحب‌نظران استفاده کرد و سپس نتیجه آن را در جلسات شورا با حضور اکثریت اعضا مطرح و به رأی گذاشت.

وی یادآور شد: اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار عضو کمیته انطباق مصوبات نبوده و حق رأیی ندارند بلکه تنها برای تعامل و بیان توضیحات پیرامون برخی مصوبات به جلسه دعوت می‌شوند.

انتهای پیام / خبرگزاری قوچانی / کد خبر : 12381

ایمیل وبلاگ : Quchan.blog@chmail.ir

دیدگاه ها  (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی