خبرگزاری قوچانی

آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
خبرگزاری قوچانی
آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
این وبلاگ درحال بروزرسانی است. از شکیبایی شما همراهان گرامی سپاسگذاریم. (خبرگزاری قوچان)
کدخبر: 12344 | ۱۲:۴۱ - ۴ خرداد ۱۳۹۵ | ۰ دیدگاه

مدیر محیط زیست قوچان گفت: تصفیه خانه فاضلاب شهری قوچان فاقد مجوز محیط زیست است.

به گزارش خبرگزاری قوچانی ؛

رحمان حسین زاده اظهار داشت: این شهرستان دارای دو شهرک صنعتی است و در  سال جاری  تعداد 415 واحد صنعتی و تولیدی توسط کارکنان محیط زیست قوچان مورد پایش قرار گرفته‌اند.

حسین زاده افزود: در همین راستا در سال گذشته در حدود 32 مورد و در سال 94 تاکنون 28 اخطاریه صادر شد  که در سال گذشته 4 واحد و در سال جاری 2 واحد نسبت به رفع آلایندگی صنایع خود اقدام کرده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت بیش از 120 مورد از صنایع در شهرک‌های صنعتی و نواحی آنها در  این شهرستان بیان داشت: از این تعداد 55 واحد تحت پوشش شبکه جمع آوری فاضلاب مستقر در شهرک شماره یک هستند و 18 مورد نیز تصفیه خانه جدا دارند.

مدیر محیط زیست قوچان در ادامه با تائید وجود  آلودگی و استشمام بوی بد در مبادی ورودی این شهرستان نیز گفت: این آلودگی متاسفانه در ورودی شهرستان از استان‌های شمالی به استان خراسان مربوط به تصفیه خانه شهرک صنعتی شماره یک و در سمت دیگر یعنی ورودی از سمت مشهد مربوط به کشتارگاه مرغ است. 

حسین زاده افزود: متاسفانه این آلودگی ناشی از عدم جانمایی درست این واحدها در زمان ایجاد بوده و به رغم تذکرات کتبی موجود مدیران وقت محیط زیست شهرستان به ویژه درباره جانمایی نادرست و غیرکارشناسانه تصفیه خانه شهرک صنعتی شماره یک این واحد ایجاد و اکنون این مشکل زیست محیطی به وجود آمده است.

وی بیان داشت: در مورد کشتارگاه مرغ نیز اقدامات خوبی صورت گرفته اما راه حل کلی جابجایی این واحد صنعتی به مکان دیگر است.

مدیر محیط زیست قوچان در پایان با اشاره به اجرا شدن طرح فاضلاب شهری و ساخت تصفیه خانه آن در این شهرستان گفت: با آن که عملیات اجرایی این طرح آغاز و جانمایی تصفیه خانه هم انجام شده تاکنون هیچ گونه استعلام زیست محیطی مبنی بر اجرای این طرح از این اداره نشده است و در واقع تصفیه خانه فاضلاب شهری قوچان فاقد مجوز از محیط زیست است.

انتهای پیام / خبرگزاری قوچانی / کد خبر : 12344

ایمیل وبلاگ : Quchan.blog@chmail.ir

دیدگاه ها  (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی