خبرگزاری قوچانی

آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
خبرگزاری قوچانی
آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
این وبلاگ درحال بروزرسانی است. از شکیبایی شما همراهان گرامی سپاسگذاریم. (خبرگزاری قوچان)
کدخبر: 12407 | ۱۹:۲۶ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ | ۰ دیدگاه

مدیر شبکه دامپزشکی قوچان از تولید بیش از 3 هزار و 188 تُن گوشت مرغ و بوقلمون تحت نظارت کارشناسان دامپزشکی این شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری قوچانی ؛

علیرضا قدرتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه پروتئین‌ها مهم‌ترین دسته مواد غذایی هستند که در ساخت‌وساز سلول‌های بدن نقش بسیار مهمی دارند، اظهار داشت: تمام آنزیم‌هایی که در بدن موجب انجام واکنش‌های مختلف می‌شوند از جنس پروتئین است و در واقع تمام عملکردهای رشد و ترمیم بدن توسط پروتئین‌ها انجام می‌شود.

وی بابیان اینکه گوشت مرغ سرشار از پروتئین است، گفت: گوشت مرغ چربی کمی دارد و بیش از نیمی از چربی آن از نوع اشباع‌نشده است که به کاهش کلسترول کمک می‌کند.

مدیر شبکه دامپزشکی قوچان بابیان این مطلب که مصرف بالای گوشت مرغ در سبد خانوار و نیز صرفه اقتصادی آن موجب اهمیت بالای این ماده غذایی شده است، تأکید کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون نظارت بر تولید سه میلیون و 162 هزار و 601 کیلوگرم گوشت مرغ و 26 هزار و 299 کیلوگرم گوشت بوقلمون در این شهرستان صورت پذیرفته است.

قدرتی کارکنان دامپزشکی به‌واسطه خدمت‌رسانی به روستائیان و عشایر سربازان گمنام عرصه بهداشت و سلامت جامعه دانست و اظهار داشت: آن‌ها با توجه به سختی‌های موجود و صعب‌العبور بودن مناطق اُطراق دام‌ها بدون کوچک‌ترین چشم‌داشتی در تمامی فصول سال، از هیچ خدمتی دریغ نمی‌کنند.

وی بابیان اینکه به مناسبت دهه کرامت بازدیدهایی از مناطق روستایی و عشایری باهدف رفع مشکلات موجود انجام‌شده است و اقدامات مقتضی صورت پذیرفت، تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون شبکه دامپزشکی قوچان تعداد یک‌هزار و 730 مراجعه‌کننده حضوری داشته است.

مدیر شبکه دامپزشکی قوچان گفت: امسال برای 650 نفر کلاس آموزشی و ترویجی برگزار و واکسیناسیون 75 هزار رأس دام عشایری و روستاهای حاشیه زیستگاه‌های حیات‌وحش انجام‌شده است.

انتهای پیام / خبرگزاری قوچانی / کد خبر : 12407

ایمیل وبلاگ : Quchan.blog@chmail.ir
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۳ مرداد ۹۵ / ۱۹:۲۶

دیدگاه ها  (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی