خبرگزاری قوچانی

آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
خبرگزاری قوچانی
آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
این وبلاگ درحال بروزرسانی است. از شکیبایی شما همراهان گرامی سپاسگذاریم. (خبرگزاری قوچان)
کدخبر: 12342 | ۱۹:۳۴ - ۳ خرداد ۱۳۹۵ | ۰ دیدگاه

امام جمعه قوچان گفت: اگر بخواهیم نرمش در برابر آمریکا و استکبار جهانی نشان بدهیم تکلیف مستضعفین و مظلومان جهان که چشم امیدشان به ایران است چه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری قوچانی ؛

حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی ظهر امروز در مراسم جشن نیمه شعبان و گرامیداشت آزادسازی خرمشهر که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی قوچان در سالن اجتماعات این واحد دانشگاهی برگزار شده بود، گفت: برگزاری این جلسات در محیط‌های دانشگاهی مناسب بوده زیرا یاد و خاطره شهدایی که با مقاومت و پایداری در برابر دشمن ایستادند را زنده می‌کند.

وی با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر و تأکید بر این مطلب که اهرم‌هایی همانند مقاومت رمز پیروزی در همه عرصه‌ها به ویژه دوران دفاع مقدس بود، تصریح کرد: این جلسه باید حال و هوای جبهه را پیدا کند و یادگاران دفاع مقدس می‌توانند با خاطره‌گویی محیط آن زمان را زنده کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی قوچان با یادآوری اینکه رمز پیروزی از دیدگاه قرآن با نگاه مادی امروزی و معادلات سیاسی و نظامی فرق می‌کند، بیان کرد: قرآن کریم می‌فرماید: «سست و ضعیف نشده و نترسید و شما قوی‌ترید به شرطی که مؤمن باشید و ما وظیفه داریم مؤمنین را یاری‌کنیم.» پس ایمان یکی از رمزهای پیروزی است.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) اذن خدا را در آزادسازی خرمشهر دخیل می‌دانستند، تأکید کرد: ادبیات مقابله با استکبار تسلیم نشدن در میدان مبارزه، مقاومت و وادار کردن دشمن به عقب‌نشینی بوده و از اساتید و دانشجویان انتظار می‌رود به نکات حساس و کلیدی فرمایشات مقام معظم رهبری توجه داشته باشند.

امام جمعه قوچان با بیان اینکه یک فرد انقلابی با دشمن سر سازش نداشته و دشمن‌شناس است،گفت: اگر بخواهیم سازش، عقب‌نشینی و نرمش در برابر آمریکا و استکبار جهانی از خود نشان بدهیم تکلیف مستضعفین و مظلومان جهان که چشم امیدشان به ایران است چه خواهد شد.

وی با یادآوری این موضوع که نباید از تفکر و ایدئولوژی خود عقب‌نشینی کرد و پیام شهدا در خرمشهر نیز این بود که در میدان مقابله باید با این ادبیات حرف بزنیم، گفت: امروز برخی به دنبال القای این موضوع به ذهن‌ها هستند که پس از گذشت سال‌ها دیگر نباید شعار «مرگ بر آمریکا» سر داد تا اینگونه ملت را از انقلابی بودن دور و دشمنی با استکبار را از ذهن‌ها پاک کنند.

طباطبایی با تأکید بر اینکه ولایت فقیه ضامن سالم ماندن انقلاب است، تصریح کرد: نباید ولائی بودن را برای انقلاب ماندن فراموش کرد و بدانیم که تا اذن خداوند تبارک و تعالی نباشد پیروزی نهائی میسر نمی‌شود.

انتهای پیام / خبرگزاری قوچانی / کد خبر : 12342

ایمیل وبلاگ : Quchan.blog@chmail.ir

دیدگاه ها  (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی