خبرگزاری قوچانی

آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
خبرگزاری قوچانی
آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
این وبلاگ درحال بروزرسانی است. از شکیبایی شما همراهان گرامی سپاسگذاریم. (خبرگزاری قوچان)
کدخبر: 12314 | ۲۱:۰۳ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ | ۰ دیدگاه

در نامه کارگران کارخانه کاشی طوس به وزیر کشور آمده است، تولید این کارخانه به عنوان بزرگترین کارخانه کاشی خراسان از ۷ ماه قبل متوقف و حدود ۲۰۰ کارگر آن بیکار شده اند.

به گزارش خبرگزاری قوچانی به نقل از خبرگزاری فارس ؛

برخی از کارگران کارخانه کاشی طوس در شهرک صنعتی قوچان به عنوان بزرگترین کارخانه کاشی خراسان در نامه جداگانه به وزیر کشور و رئیس مجلس شورای اسلامی نسبت به تعطیلی این کارخانه از 7 ماه قبل و بیکار شدن 200 نفر از کارکنان آن اعتراض کردند و خواستار رسیدگی به مشکلات کارگری و تولی این کارخانه شدند.

در نامه کارگران کاشی طوس به عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور آمده است: جمعی از پرسنل کارخانجات کاشی طوس شهرستان قوچان (خراسان رضوی) به استحضار می‌رساند، معیشتت کارگران در شهرستان قوچان حال و روز خوشی ندارد. نیمی از کارخانه‌های شهرک صنعتی قوچان که سرآمد همه آنها کارخانه کاشی طوس است که با بیس از 200 نفر پرسنل یکی از بزرگترین کارخانه‌های کشور در زمینه تولید کاشی و سرامیک و همچنین یکی از قطب‌های اشتغال‌زایی در منطقه محروم شهرستان قوچان است.

در این نامه آمده است ، کارخانه کاشی طوس و پرسنل این مجموعه در حال مرگ تدریجی هستند. آری کارخانه به مثابه مریضی بیش از یک سال است که از نبود افراد متخصص در شهرستان قوچان رنج می‌برد. این توقف تولید باعث شد، حقوق کارگران هفت ماه به تعویق بیفتد و یک سال متمادی پدران کارگر این مجموعه شرمنده و خجالت زده فرزندان و همسران خود باشند.

در این نامه کارگران کارخانه کاشی طوس آمده است، همچنین با قطع شدن گاز کارخانه به دلیل بدهی 400 میلیون تومانی به شرکت گاز و تعطیلی حدود دو ماه کارخانه از مورخ 94/12/20 تا هم اکنون، کارگران دیگر توان اداره زندگی خود را ندارند، اگر تا دیروز از گرسنگی رنج می‌بردیم، حال دیگر فلج شده‌ایم.

کارگران در این نامه نوشتند، تاکنون با وعده‌های تو خالی مسئولان شکمی سیر نشد، لذا از وزیر کشور تقاضا داریم، عنایت فرموده تنها یکی از نامه‌هایی که به پیوست با شماره ثبت 63748 در دبیرخانه استانداری خراسان رضوی در مورخه 94/11/11 به صورت کلی جهت وضعیت کارخانه و کارکنان آن مجموعه تنظیم شد را قرائت فرموده و از مسئولان امر این سوال را بپرسید، آیا خود آنان می‌توانند یک شب را مانند ما رنج دیدگان به صبح برسانند. ان شاءالله هیچ مسلمانی به درد ما دچار نشود. حال با توکل به پروردگار متعال و ائمه اطهار (ع) چشم امید به الطاف جنابعالی در وزارت کشور را داریم تا هر چه سریع‌تر مشکلات این مجموعه و پرسنل آن مرتفع گردد. در پایان آرزوی سعادتمندی و عزت برای شما و همه عزیزان در وزارت کشور را از خداوند متعال آرزومندیم.

در مراجعه نماینده کارگران کارخانه کاشی طوس به خبرگزاری فارس، دلایل توقف تولید و بیکار شدن کارگران به شرح زیر ارائه شد.

دلایل تعطیلی، رکود صنعت ساخت و ساز و در نتیجه کاهش تقاضای کاشی و سرامیک در کشور، عدم پرداخت وام جدید به کارخانه به دلیل نداشتن وثیقه لازم برای بانک چون که سند در گرو وام‌های قبلی بانک است، توقف صادرات کاشی و در نتیجه کاهش تقاضای کاشی و سرامیک و هزینه حمل خاک و مواد اولیه تولید کاشی از سمنان و شاهرود که باعث افزایش هزینه تولید شده است.

وی افزود: هفته قبل نیز فرماندار قوچان از محل کارخانه کاشی طوس بازدید کرد و با انبارهای مملو از کاشی و سرامیک تولیدی رو به رو شد، ولی اجازه حضور نماینده کارگران در این نشست داده نشد.

نماینده کارگران کاشی طوس قوچان گفت:  این کارخانه قبلا تا ظرفیت ۱۰ هزار متر مربع تولید کاشی و سرامیک هم رسیده بودف ۲۰۰ کارگر داشت، اما اکنون صاحبان کارخانه که افراد خصوصی هستند، می‌خواهند با ۷۰ نیروی کار و دستمزد فقط ۵۰۰ هزار تومان با ظرفیت یک پنجم یعنی ۲ هزار متر مربع تولید را دوباره شروع کنند، منتهی این کار را هم منوط به دریافت وام از بانک کرده‌اند.

وی گفت: وضعیت کارخانه دوچرخه سازی قوچان هم نا بسامان است.

انتهای پیام / خبرگزاری قوچانی / کد خبر : 12314

ایمیل وبلاگ : Quchan.blog@chmail.ir
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۱۳ ارديبهشت ۹۵ / ۲۱:۰۳

دیدگاه ها  (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی