خبرگزاری قوچانی

آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
خبرگزاری قوچانی
آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
این وبلاگ درحال بروزرسانی است. از شکیبایی شما همراهان گرامی سپاسگذاریم. (خبرگزاری قوچان)
کدخبر: 12360 | ۱۴:۲۷ - ۹ تیر ۱۳۹۵ | ۰ دیدگاه

مدیر شبکه دامپزشکی قوچان از نظارت بر ذبح صحیح و منطبق بر موازین شرعی یک میلیون و 255 هزار و 672 قطعه طیور و 17 هزار و 644 رأس دام در کشتارگاه دام و طیور این شهرستان از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری قوچانی ؛

علیرضا قدرتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه علاوه بر رعایت شرایط بهداشتی، انطباق موازین شرعی در مرحله ذبح با احکام و قوانین اسلام باید اجرا شود، اظهار کرد: طبق قانون انطباق ذبح و صید حیوانات، پرندگان و آبزیان با موازین شرعی الزامی است.

وی با بیان اینکه انجام مسؤولیت ذکرشده در کشتارگاه‌ها با ناظرین ذبح شرعی است، گفت: ناظران شرعی در حکم ضابطان قضائی محسوب می‌شوند که موظف‌اند از موارد خلاف شرع موضوع قانون فوق جلوگیری کرده و مراتب را برای رسیدگی به مراجع صالح قضائی از طریق دفاتر نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان دامپزشکی با اذن مقام معظم رهبری ابلاغ و اجرا کنند.

مدیر شبکه دامپزشکی قوچان یادآور شد: این شبکه با همکاری دو ناظر ذبح شرعی مستقر در کشتارگاه دام و طیور از ابتدای سال تاکنون بر ذبح صحیح و منطبق بر موازین شرعی 17 هزار و 644 رأس دام و یک‌میلیون و 255 هزار و 672 قطعه طیور نظارت داشته است.

قدرتی با اشاره به اینکه کنترل مسائل بهداشتی در تأمین گوشت سالم مستلزم برنامه‌ریزی صحیح و استفاده از روش‌های جدید و علمی با فنّاوری مناسب است، تصریح کرد: در چرخه تأمین و عرضه گوشت قرمز بهداشتی و همچنین امکان کنترل و تنظیم بازار عرضه و تقاضا، کشتارگاه بهداشتی نقش ارزنده و درخور توجهی دارد.

وی با اشاره به دستورات اخیر دادستانی این شهرستان برای رسیدگی به مسائل بهداشتی و رفع نواقص کشتارگاه دام بیان کرد: در راستای این پیگیری‌ها کشتار روزانه دام محدود به 220 رأس در هر 24 ساعت شده و با رفع نواقص مربوط به سردخانه نگهداری، لاشه‌ها سریعاً به سردخانه با دمای صفر تا چهار درجه سانتی‌گراد برای طی مرحله جمود نعشی انتقال پیدا می‌کنند.

مدیر شبکه دامپزشکی قوچان همچنین با اشاره به این موضوع که تدوین ضوابط اجرایی دستورالعمل‌های قرنطینه‌ای در میدان‌ها و مجتمع‌های دامداری در راستای برنامه‌های بهداشتی و مبارزه و مراقبت بیماری‌های دامی نقش مؤثری دارد، گفت: میدان‌های عرضه دام باید دارای پروانه بهداشتی بهره‌برداری از سازمان دامپزشکی کشور بوده و صاحبان یا پیمانکار میدان‌های دام نیز موظف به جذب مسؤول فنی و بهداشتی هستند.

قدرتی یکی از وظایف مسؤول فنی و بهداشتی در میدان‌های دام را اخذ مجوز حمل بهداشتی و قرنطینه‌ای داخل یا خارج شهرستانی از خودروهای حامل دام دانست و تأکید کرد: ثبت اطلاعات دام‌های ورودی و خروجی در دفاتر یا برنامه نرم‌افزاری مربوطه، صدور مجوز شست‌وشو و ضدعفونی خودرو پیش از خروج از میدان دام نیز از دیگر وظایف به شمار می‌رود.

وی با تأکید بر اینکه خودروها باید دارای پروانه اشتغال به حمل دام زنده از اداره کل دامپزشکی استان باشند، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 45 پروانه اشتغال به حمل دام و فرآورده‌های دامی برای خودروهای حمل از طریق این شبکه صادرشده که 32 پروانه مربوط به حمل دام سبک و سنگین است.

انتهای پیام / خبرگزاری قوچانی / کد خبر : 12360

ایمیل وبلاگ : Quchan.blog@chmail.ir

دیدگاه ها  (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی