خبرگزاری قوچانی

آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
خبرگزاری قوچانی
آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
این وبلاگ درحال بروزرسانی است. از شکیبایی شما همراهان گرامی سپاسگذاریم. (خبرگزاری قوچان)
کدخبر: 12316 | ۱۸:۴۸ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ | ۰ دیدگاه

ظهر امروز همایشی با حضور مدیران مقاطع مختلف تحصیلی آموزشگاه های قوچان، فرماندار شهرستان و نیز رئیس آموزش‌وپرورش قوچان در اردوگاه احد، با موضوع آسیب شناسی مسائل حوزه آموزش و پرورش قوچان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قوچانی به نقل از خبرگزاری فارس ؛

علیرضا قامتی ظهر امروز در همایش مدیران مقاطع مختلف تحصیلی آموزشگاه‌های قوچان در اردوگاه احد این شهرستان اظهار کرد: همه مجموعه‌ها در سطح شهرستان باید دست به دست هم داده تا درک صحیحی از آموزش‌وپرورش ایجاد شود و به حوزه تربیت و فرهنگ آن کمک صورت بگیرد.

وی یادآور شد: دستگاه‌های آموزشی باید در خدمت آموزش‌وپرورش باشند اما متأسفانه امروز بخشی‌نگر شده و مسئولیت را از آموزش‌وپرورش می‌خواهیم و در حوزه فردی اراده ارائه امکانات به این نهاد را نداریم.

فرماندار قوچان با بیان اینکه باید مشکلات جمع‌بندی شود، گفت: یک تیم کارشناسی با محوریت رئیس آموزش‌وپرورش در این شهرستان باید آسیب‌شناسی واقعی و تحلیلی از این حوزه ارائه دهند تا با ارائه واقعیت‌ها به سرانجام مطلوب دست پیدا کنیم.

قامتی، فلسفه وجودی معلم را ارائه آموزش قانون‌شناسی و چگونه زندگی کردن دانست و تصریح کرد: ترسیم درست قوانین می‌تواند به نشان‌دادن صحیح مسیر زندگی به دانش‌آموزان منتهی شود و همه باید به صورت هماهنگ عمل کنند.

وی با یادآوری اینکه باید وضعیت موجود را درک کرده و سپس به نقطه تعالی دست پیدا کنیم، بیان کرد: چرا امروز برای ایرانی با ذهن خلاق و ضریب هوشی بالا کشورهایی همچون ژاپن، کره جنوبی یا اروپا را مثال می‌زنند که با توجه به ضریب هوشی دارای بهره‌وری زیادی هستند.

رئیس شورای آموزش‌وپرورش قوچان اضافه کرد: باید عیب را از خود جستجو کرده که به طور مثال یک رئیس شورای آموزش‌وپرورش در چنین شهرستانی چه کارهایی را برای کاهش مشکلات این حوزه انجام داده و آیا به‌درستی به کار خود واقف بوده است.

قامتی با اشاره به اینکه در تحلیل‌های موضوعی چقدر به میزان کاهش قبولی در دانشگاه‌ها و خروج جوانان نخبه از کشور پرداخته شده است، خاطرنشان کرد: تا مادامی که برای آسیب‌شناسی یک موضوع یا درد به اصل مشکل و عامل ایجاد آن پرداخته نشود هر کار در آن حوزه تنها مُسکن خواهد بود.

وی با بیان این مطلب که تزریق ناامیدی به جامعه جوان را نسبت به آینده و موفقیت ناامید می‌کند، تأکید کرد: ایرانی دارای ذهنی خلاق و پویا است اما مشکل در روش‌های مدیریتی بوده که به نتیجه مطلوب دست پیدا نمی‌کنیم.

در ادامه این مراسم نیز رئیس آموزش‌وپرورش قوچان با اشاره به برگزاری یادواره شهدای معلم در سطح این شهرستان گفت: بخش اصلی این نهاد بر عهده مدیران مقاطع مختلف تحصیلی است و در سال تحصیلی جاری میانگین یک هزار و 200 تومان در دو نوبت مهر و اردیبهشت سرانه دانش‌آموزی پرداخت‌شده است.

علی خانی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه گستردگی آموزش‌وپرورش می‌طلبد همه دستگاه‌ها آن را کمک کنند، بیان کرد: برای موفقیت در آموزش‌وپرورش باید به مقطع ابتدایی توجه ویژه‌ای صورت بگیرد تا با شروع آموزش‌ها در این پایه تحصیلی بتوان دانش‌آموزان خوبی را به دوره دبیرستان تحویل داد.

 

انتهای پیام / خبرگزاری قوچانی / کد خبر : 12316

ایمیل وبلاگ : Quchan.blog@chmail.ir
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۱۴ ارديبهشت ۹۵ / ۱۸:۴۸

دیدگاه ها  (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی