خبرگزاری قوچانی

آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
خبرگزاری قوچانی
آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
این وبلاگ درحال بروزرسانی است. از شکیبایی شما همراهان گرامی سپاسگذاریم. (خبرگزاری قوچان)
کدخبر: 12356 | ۱۴:۵۳ - ۸ خرداد ۱۳۹۵ | ۰ دیدگاه

مدیر محیط زیست قوچان گفت: دفن غیر اصولی و سنتی پسماندها همچنان در قوچان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری قوچانی ؛

رحمان حسین زاده گفت: برخی از مشکلات زیست محیطی در شهرستان قوچان وجود دارد که به دلیل توجیهات مسئولان عملاً اقدامی در زمینه برطرف‌کردن آن‌ها نمی‌شود.

حسین زاده  افزود: متاسفانه بسیاری از این مشکلات مربوط به مدیران شهرستان است و به‌رغم تذکرات این اداره و قول مساعد در جهت رفع این آلودگی‌ها باز هم شاهد تداوم آن‌ها و آلودگی محیط زیست شهرستان هستیم.

وی با بیان اینکه بیشترین شکایت مردم به بوی نامطبوع ورودی‌های شهرستان است، بیان داشت: این بوی نامطبوع در یک سمت به دلیل جانمایی نادرست و ساخت تصفیه خانه شهرک صنعتی در نزدیکی جاده ورودی شهرستان و در طرف دیگر مربوط به کشتارگاه مرغ است.

مدیر محیط زیست قوچان گفت: براساس مدارک موجود مدیر محیط زیست وقت شهرستان در آن زمان این مشکل را یادآوری کرده ولی بی‌توجهی مسئولان سبب ساخت این تصفیه‌خانه در مکان نامناسب و بروز این مشکل زیست محیطی شده است ضمن اینکه در حال حاضر نیز با شروع مراحل ساخت تصفیه خانه فاضلاب شهری هنوز مجوزی از محیط زیست در این مورد گرفته نشده است.

حسین زاده در باره کشتارگاه مرغ نیز بیان داشت: این کشتارگاه یکبار توسط این اداره و به دلیل مشکلات محیط زیستی پلمب شده بود که با وساطت مسئولان و تعیین مهلت زمانی نسبت به حل مشکلات موجود اقدام شد اما به رغم این تغییرات و کم شدن بوی نامطبوع باز هم تنها راه‌حل قطعی آن جابه‌جایی این واحد صنعتی به مکان دیگر است که هنوز عملی نشده است.

وی در ادامه به مشکلات مربوط به دفن غیر اصولی زباله‌های شهری اشاره و بیان داشت: براساس قانون مدیریت پسماند در شهرهای زیر200‌هزار نفر تا پایان سال 93 باید اجرایی می‌شد که این قانون در قوچان اجرا نشده و هنوز شاهد دفن غیر اصولی و سنتی پسماندهای شهری و آسیب رساندن به محیط زیست شهرستان هستیم.

حسین زاده گفت: این وضعیت در روستاها وخیم‌تر است، همچنین هنوز دفن زباله‌های شهرستان فاروج خراسان شمالی در منطقه داغیان قوچان انجام می‌پذیرد که به رغم مکاتبات با فرمانداری این شهرستان پاسخی به این اداره داده نشده است.

مدیر محیط زیست قوچان در مورد ورود پسماند کشتارگاه دام به رودخانه این شهرستان نیز بیان داشت: متاسفانه این مشکل وجود دارد و هم از نظر بهداشتی و زیست محیطی مشکل‌ساز شده است، اما شهرداری به بهانه عدم صرفه اقتصادی از زدن تصفیه خانه در این مکان خوداری می‌کند و مسئولان شهر به دلیل اینکه کشتارگاه دیگری در شهرستان نداریم اجازه اقدام به محیط زیست را نمی‌دهند و تنها راه‌حل این مشکل نیز ساخت کشتارگاه صنعتی در شهرستان است.

وی در پایان خواستار همکاری شهرداری و توجه بیشتر مسئولان شهرستان به محیط زیست شد و بیان داشت: شورا و شهرداری قوچان باید هرچه سریعتر نسبت به مدیریت پسماند، ایجاد کشتارگاه صنعتی، انتقال مشاغل آلاینده و فاضلاب‌های شهر چاره اندیشی کرده و اقدامات لازم را انجام دهد.

انتهای پیام / خبرگزاری قوچانی / کد خبر : 12356

ایمیل وبلاگ : Quchan.blog@chmail.ir
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۰۸ خرداد ۹۵ / ۱۴:۵۳

دیدگاه ها  (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی