خبرگزاری قوچانی

آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
خبرگزاری قوچانی
آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
این وبلاگ درحال بروزرسانی است. از شکیبایی شما همراهان گرامی سپاسگذاریم. (خبرگزاری قوچان)
کدخبر: 12343 | ۱۲:۰۲ - ۴ خرداد ۱۳۹۵ | ۰ دیدگاه

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قوچان با بیان اینکه کارخانه کاشی قوچان تعدیل نیرو نداشته است، تیرماه را زمان بازگشایی کارخانه اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری قوچانی ؛

عطا متین فر صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه کارخانه کاشی قوچان در اوج فعالیت بین سال‌های 91 و 92 دارای 350 نیرو بود، اظهار کرد: پس از تحریم‌ها و رکود صنعت ساختمان زمزمه تعدیل کارگران قراردادی در این کارخانه به گوش رسید.

وی با بیان اینکه قسمتی از کارگران دارای شرایط بازنشستگی بوده که به جای تعدیل در سال 93 و 94 حدود 80 نفر بازنشسته شدند، گفت: تا پایان سال گذشته این کارخانه با دفتر مشهد خود دارای 220 نفر نیرو بوده که از مهرماه با مشکل پرداخت حقوق روبرو شدند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قوچان با اشاره به اینکه تعدیل نیرو دارای بُعد روانی برای خانواده‌ها و شهرستان است، بیان کرد: امسال نیز حدود 70 نفر از کارگران کارخانه کاشی به بازنشستگی می‌رسند که در جلسه کمیته کارگری قرار شد تعدیل نیرو انجام نشود و به گفته هیئت‌مدیره کارخانه به‌کارگیری نیروی جدید صورت نمی‌گیرد.

متین فر با یادآوری اینکه این کارخانه هرساله طبق توافق کارگران حدود یک ماه برای انجام امورات داخلی تعطیل‌ شده اما امسال این موضوع کمی بیشتر طول کشیده است، تصریح کرد: طبق گفته مدیران کارخانه از ابتدای تیرماه فعالیت دوباره را شاهد خواهیم بود و معوقات کارگران نیز در هر ماه پرداخت خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه کارگران این کارخانه کارشان را دوست دارند و تنها مشکل کارخانه کاشی در بازار فروش است که باید به جز عراق فکر صادرات به کشورهایی نظیر ترکمنستان و افغانستان نیز باشند، گفت: حرکت در صنعت ساختمان می‌تواند بسیاری از صنایع وابسته از جمله کاشی، سرامیک، درب و پنجره، کارگران گذری و... را از معضلی جدی نجات بدهد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه نماینده کارگران در جلسه کمیته کارگری که در محل این کارخانه برگزار شده بود حضور داشته و مستندات آن نیز موجود است، تأکید کرد: هیچ تعدیل نیرویی مثل شرکت کاشی فیروزه یا پارت لاستیک چناران در کارخانه کاشی این شهرستان انجام نشده است.

متین فر با اشاره به اطلاعیه مدیریت کارخانه کاشی طوس در 14 اردیبهشت امسال، بیان کرد: در این اطلاعیه با اشاره به تعطیلی بیش از دو ماه کارخانه از کارگران خواسته شده از بیمه بیکاری سه ماه اول سال با مراجعه به اداره کار استفاده کنند که این موضوع اختیاری است.

وی یادآور شد: این کار تنها برای حل موقت مشکلات معیشتی کارگران بوده و طبق اطلاعیه کارخانه کاشی پرسنل می‌توانند پس از سه ماه و با راه‌اندازی کارخانه دوباره طبق روال به سر کار بازگردند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قوچان با یادآوری این مطلب که کارخانه توقف تولید نداشته اما با کاهش روبرو شده است و از ابتدای فروردین توقف کامل صورت گرفته، اظهار کرد: متوسط تولید این کارخانه در روز بین 5 تا 6 هزار متر بوده اما با توجه به وضعیت بازار فروش به روزی 2 تا 3 هزار متر رسیده است.

راه‌اندازی مجدد کارخانه دوچرخه‌سازی نیازمند عزم مدیریت است

متین فر همچنین با اشاره به مشکلات کارخانه دوچرخه‌سازی این شهرستان، تصریح کرد: صحبت دریافت حدود 6 میلیارد تومان وام برای این کارخانه انجام شد که 1.5 میلیارد آن برای پرداخت برخی مطالبات تزریق و مابقی به گفته مدیر کارخانه برای خرید قطعات وارداتی هزینه شده است.

وی با بیان اینکه به گفته مدیر کارخانه قطعات وارداتی در گمرک برای ترخیص با مشکل مواجه شده است، تأکید کرد: فرق کارخانه کاشی با دوچرخه‌سازی در این بوده که کاشی تولید داشته اما بازار فروش ندارد در صورتی که دوچرخه‌سازی بازار فروش مناسب به همراه مشتری‌های خاص خود را دارد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قوچان این کارخانه را تنها کارخانه تولید دوچرخه استاندارد در ایران دانست و افزود: مشتری برای خرید کارخانه وجود دارد حتی پیشنهاد اجاره نیز داده شده است اما مدیر کارخانه نسبت به این موضوع راضی نمی‌شود و راه‌اندازی مجدد نیازمند اراده مدیریت کارخانه دوچرخه‌سازی است.

انتهای پیام / خبرگزاری قوچانی / کد خبر : 12343

ایمیل وبلاگ : Quchan.blog@chmail.ir

دیدگاه ها  (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی