خبرگزاری قوچانی

آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
خبرگزاری قوچانی
آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
این وبلاگ درحال بروزرسانی است. از شکیبایی شما همراهان گرامی سپاسگذاریم. (خبرگزاری قوچان)
کدخبر: 12195 | ۰۷:۵۹ - ۲۴ دی ۱۳۹۴ | ۰ دیدگاه

رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه بعضی از کسانی که امروز ولایت ولایت می‌کنند اگر منافعشان تأمین نشود معلوم نیست چه کارهایی می‌کنند، گفت: کاندیدایی که می‌گوید من می‌خواهم معجزه و چند روزه مملکت را آباد کنم، دروغ می‌گوید.

____________________

حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری چهارشنبه شب در افتتاحیه سلسله جلسات سبک زندگی اسلامی در قوچان در مسجد جامع امام خمینی (ره) این شهرستان اظهار کرد: باید از جلسات اهل بیت(ع) سوغات معنوی بهره برد زیرا راه رشد و تعالی و داروی دردها در این‌گونه جلسات پیدا می‌شود.

وی با بیان اینکه هرچه برای زندگی لازم است از اقتصاد، سیاست، مدیریت گرفته تا نوع پوشش، همسایه‌داری، رفت و آمد و... در قرآن وجود دارد، گفت: اسلام یک مرحله بوده و ایمان به آن یک مرحله دیگر و پاسخ این سئوال که چرا جامعه ما سبک زندگی دینی ندارد این است که اسلام ماشاالله اما ایمان ان‌شاءالله.

رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا ایمان را دارای سه مرحله اقرار به زبان، باور در قلب و دل و در عمل دانست و تصریح کرد: تا ایمان در جامعه نیاید سبک زندگی دینی نمی‌شود و همه در زبان و بیان شهادتین مسلمان هستند اما در مرحله عمل با مشکل مواجهیم.

وی یادآور شد: همه در روز 9 دی، 22 بهمن، روز قدس و ... حضور دارند و ماه رمضان هم روزه می‌گیرند اما اگر در تمام لحظات دهانمان بسته باشد آیا اسلام در عمل، همسایه‌داری، ارتباط با زن و بچه و... دیده می‌شود؟

ماندگاری تأکید کرد: سبک زندگی دینی یعنی کسی که به زبان می‌گوید خدا، در قلب هم می‌گوید خدا و در عملش نیز خدا دیده می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در انتخابات آتی قرار نیست به عکس و وعده‌ها رأی بدهیم و هرکس در هر انتخاباتی که گفت مردم به من رأی بدهید این کارها را خواهم کرد منش یک مثقال هم نمی‌ارزد، اضافه کرد: اگر گفت همه قبلی‌ها خراب کردند و من می‌خواهم معجزه و چند روزه مملکت را آباد کنم، دروغ می‌گوید.

رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا با یادآوری اینکه بعضی‌ها موفقیت‌های حاصل شده در مملکت را به خود نسبت می‌دهند، بیان کرد: بعضی‌ها جان خود را در راه هوس‌بازی، شهرت، پول، مقام و ثروت می‌دهند و برخی جان خود را با خدا معامله کردند و مسئولیت قشنگ آن است که خدا بگوید آن را خریدم.

وی اعتقاد به خدا، اعتقاد به قیامت، عمل به تکلیف، یادگیری تکلیف از قرآن و ولایتمداری را 5 اصل مهم در سبک زندگی دینی دانست که عمل به آنها سبب رفع شدن گرفتاری‌ها می‌شود و خاطرنشان کرد: اگر اعتقاد به خدا در جامعه پر رنگ شود دیگر رشوه در ادارات نیامده و حرام‌خواری، نزول و رباخواری از بازار می‌رود.

ماندگاری با تأکید بر این موضوع که معجزه آقانجفی قوچانی سیاحت غرب بوده که بسیار زیبا تصویرسازی شده است، ابراز داشت: خداوند، پیغمبر، امامان، ملائکه مقرب الهی، شهدا، زمین، زمان و اعضا و جوارح آدمی هشت دوربینی بوده که اعمال و رفتار آدمی را ضبط و در قیامت باطن را آشکار می‌سازد.

وی با اشاره به اینکه باید به نماینده‌هایی رأی بدهیم که قبله آنها آمریکا نباشد، گفت: عدم عمل به تکلیف یکی از علل افزایش مشکلات در ازدواج بوده زیرا در 40 سال قبل عروسی‌ها و حتی مراسمات مکه در خانه برگزار می‌شد اما امروزه به دلیل چشم و هم‌چشمی‌ها در تالار انجام می‌شود.

رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا با تأکید بر اینکه باید تکلیف را از قرآن، دین و علما بگیریم و تکلیف ما را غربی‌ها و ماهواره‌ها مشخص نمی‌کنند، اظهار کرد: اگر در ازدواج‌ها از ابتدا به سمت علما می‌رفتند آمار طلاق بالا نمی‌رفت به طوری که حدود 1.5 تا 2 میلیون دختر ناامید از ازدواج در کشور وجود دارد و بیش از 2 میلیون زن زیر 30 سال مطلقه که هنگام ازدواج به جای نگاه کردن به دین به جیب نگاه کرده بودند.

وی یادآور شد: اگر روزی حضرت روح‌الله امام است باید پشت سرش اقتدا کنیم و امروز که حضرت آقا امام ماست باید به ایشان اقتدا داشته باشیم و نگذاریم دشمن سرمان کلاه بگذارد زیرا بعضی از کسانی که امروز ولایت ولایت می‌کنند اگر منافعشان تأمین نشود معلوم نیست چه کارهایی می‌کنند.

ماندگاری تصریح کرد: دلیل اینکه در ادارات، بازار، پوشش‌ها و... اسلامی نبوده این است که در این پنج اصل اعتقاداتمان قوی نیست زیرا قوی بودن در این پنج اصل می‌شود تقوا که همان رعایت حدود الهی می‌باشد.

وی یادآور شد: باید به هرکس خدایی‌تر است رأی بدهیم نه کاندیدایی که بیشتر پلو می‌دهد و رأی‌ها نباید پلویی یا وعده‌ای باشد بلکه باید رأی‌ها خدایی شود.

انتهای پیام / خبرگزاری قوچانی / کد خبر : 12195

ایمیل وبلاگ : Quchan.blog@chmail.ir

دیدگاه ها  (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی