خبرگزاری قوچانی

آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
خبرگزاری قوچانی
آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
این وبلاگ درحال بروزرسانی است. از شکیبایی شما همراهان گرامی سپاسگذاریم. (خبرگزاری قوچان)
کدخبر: 12254 | ۱۴:۳۹ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ | ۰ دیدگاه

مدیر اداره آموزش و پرورش قوچان از تجهیز 155 کلاس درس در قالب 15 آموزشگاه برای اسکان زائران و مسافران در این شهرستان خبر داد.

علی خانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: امسال برای اسکان نوروزی مسافرین 15 آموزشگاه و 155 کلاس درس در کنار مرکز رفاهی فرهنگیان این شهرستان که دارای 10 سوئیت ویژه بوده تجهیز و آماده شده است.

وی با اشاره به اینکه مدارس حاشیه جاده در روستاهای شهر کهنه، مقصودآباد و علی‌زینل نیز برای مواقع بحرانی آماده شده است، گفت: سال گذشته تنها یک شب به علت بارش برف ظرفیت تمام مدارس ستاد اسکان کامل شد و امسال نیز در صورت وقوع شرایط بحرانی تمامی مدارس شهری آماده خدمت‌رسانی خواهند بود.

مدیر اداره آموزش و پرورش قوچان با یادآوری اینکه تنها مرکز رفاهی فرهنگیان در این شهرستان دارای درجه‌بندی ویژه است، بیان کرد: مبالغ آموزشگاه‌ها نسبت به سال گذشته تغییری پیدا نکرده و با توجه به نوع درجه‌بندی مدارس دارای امکاناتی نظیر یخچال، تلویزیون، پتو، آشپزخانه مشترک و سیستم گرمایشی هستند.

وی با بیان اینکه مدارس این شهرستان تا فردا باز بوده و برنامه کشیک اسکان مسافرین نوروزی از 27 اسفند آغاز و تا 13 فروردین ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: سال گذشته نزدیک به یک هزار و 800 نفر اسکان واقعی در مدارس صورت گرفته و میزان پذیرش امسال نیز بستگی به شرایط آب و هوایی دارد.

خانی، قوچان را دروازه ورودی خراسان‌رضوی از مسیر شمال دانست و افزود: مترددین به طور معمول بیشتر از مسیر رفت تمایل به اسکان در این شهرستان را دارند و در مسیر برگشت از زیارت امام رضا(ع) شهرهایی مثل بجنورد را برای اسکان و توقف شبانه انتخاب می‌کنند.

وی، آموزش و پرورش را متولی اصلی برای اسکان زائران و مسافران فرهنگی برشمرده و خاطرنشان کرد: این شهرستان به دلیل نداشتن امکانات دیگری کار اسکان مسافرین غیرفرهنگی را بر عهده آموزش و پرورش گذاشته است که برخی نهادها نیز اقدام به اجاره مدرسه برای اسکان مسافرین ویژه خود کرده‌اند.

مدیر آموزش و پرورش قوچان محل پذیرش اسکان مسافرین را مرکز رفاهی فرهنگیان واقع در جنب سالن ورزشی معلم این شهرستان دانست که امکانات اولیه برای پذیرایی و استراحت موقت در این مکان فراهم شده است.

انتهای پیام / خبرگزاری قوچانی / کد خبر : 12254

ایمیل وبلاگ : Quchan.blog@chmail.ir
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۵ اسفند ۹۴ / ۱۴:۳۹

دیدگاه ها  (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی