خبرگزاری قوچانی

آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
خبرگزاری قوچانی
آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
این وبلاگ درحال بروزرسانی است. از شکیبایی شما همراهان گرامی سپاسگذاریم. (خبرگزاری قوچان)
کدخبر: 12187 | ۲۱:۵۶ - ۱۹ دی ۱۳۹۴ | ۱ دیدگاه

رئیس اداره راه و شهرسازی قوچان گفت: برای کاهش تلفات و افزایش ایمنی در سطح بسیاری از روستاهای شهرستان به پیشنهاد پلیس راه و خود اهالی روستا که بیشترین متقاضی هستند سرعت‌گیر در سطح روستاها نصب می‌شود.

____________________

مجید مفیدی‌ فر صبح امروز در گفت‌وگو با برخی از خبرنگاران در قوچان با اشاره به نصب دو سرعت‌گیر در ابتدای ورودی و خروجی شهر و ایجاد نارضایتی توسط برخی از مترددین، اظهار کرد: سرعت‌گیرهای نصب شده به درخواست پلیس راهنمایی و رانندگی به علت وجود تصادفات زیاد در این منطقه بوده که به دلیل عبور عرضی از مسیر به ویژه توسط دانشجویان در شورای ترافیک تصویب شده است.

وی با تأکید بر اینکه نصب سرعت‌گیر در راه‌های اصلی، اتوبان‌ها و بزرگراه‌ها ممنوع است، گفت: چون این بزرگراه از داخل شهر می‌گذرد طبق نظر شورای ترافیک سرعت‌گیرها مصوب اما باید در اجرای آنها شرایط خاصی از جمله ارتفاع مناسب، نداشتن لبه با آسفالت، وجود علائم و تابلوهای مناسب هشداردهنده اعمال شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی قوچان با بیان اینکه دو سرعت‌گیر نصب شده در ورودی و خروجی شهر دارای نواقصی بوده که هنوز برطرف نشده است، بیان کرد: این محدوده جزء حوزه شهرداری قوچان بوده و نواقص طی بازدیدهای میدانی برای رفع شدن به شهرداری اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه می‌توان نصب این سرعت‌گیرها را مورد بررسی قرار داده و معایب و مزایای آن را سنجید، تصریح کرد: نصب سرعت‌گیر در بزرگراه‌ها دارای علائم خاصی بوده که وسیله نقلیه باید از دور آن را مشاهده کند اما متأسفانه این دو سرعت‌گیر علائم مناسبی ندارند و و رنگ‌آمیزی آن نیز باید اصلاح شود.

مفیدی‌فر یادآور شد: اگر در برخی شهرها اینگونه سرعت‌گیرها در ورودی یا خروجی شهری نصب شده به طور قطع نصب علائم ایمنی و هشداردهنده به درستی رعایت شده است.

وی با تأکید بر این مطلب که سرعت‌گیرهای نصب شده در سطح روستاهای شهرستان به پیشنهاد پلیس راه بوده است، عنوان کرد: اهالی روستاها بیشترین متقاضی نصب سرعتگیر برای کاهش تلفات و افزایش ایمنی در حاشیه مکان‌های آموزشی، اتصال دو روستا به یکدیگر و... هستند.

رئیس اداره راه و شهرسازی قوچان با یادآوری اینکه بسیاری از روستائیان قبل از اجرای سرعت‌گیرها به این موضوع اذعان داشته‌اند که سرعت مجاز توسط وسائل نقلیه در محدوده مسکونی روستایی رعایت نمی‌شود، خاطرنشان کرد: قسمت اعظمی از روستای فرخان این شهرستان در حوزه بنیاد مسکن و شهرداری بوده است.

مفید‌ی‌فر تأکید کرد: محل تقاطع راه‌های روستایی به جاده اصلی بدون استثنا دارای سرعت‌گیر است تا هنگام ورود از روستا به جاده اصلی رعایت سرعت مطمئنه برای کاهش تلفات جاده‌ای توسط وسائل نقلیه انجام شود.

انتهای پیام / خبرگزاری قوچانی / کد خبر : 12187

ایمیل وبلاگ : Quchan.blog@chmail.ir

دیدگاه ها  (۱)

  • مرتضی تقی زاده خسرویه
  • نه الان نصب نیست! تا سد می خوای بری، توی راه هر کی برای خودش یه سرعتگیر درست کرده در خونه اش، دیگه بماند سرعتگیرای اداره ی راه
    :)))))))
    درسته

    ارسال دیدگاه

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی