خبرگزاری قوچانی

آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
خبرگزاری قوچانی
آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
این وبلاگ درحال بروزرسانی است. از شکیبایی شما همراهان گرامی سپاسگذاریم. (خبرگزاری قوچان)
کدخبر: 12305 | ۰۹:۳۹ - ۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ | ۱ دیدگاه

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قوچان از برگزاری جشنواره موسیقی مقامی پیران چنگی در اردیبهشت ماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری قوچانی به نقل از خبرگزاری تسنیم ؛

مسعود تیکانلو اظهار داشت: موسیقی مقامی برگرفته از فرهنگ اصیل و سنتی هر منطقه‌ای است و یکی از مهم ترین اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حفظ و تقویت فرهنگ و هنر بومی است.

وی با بیان اینکه غفلت از هنر و موسیقی محلی سبب عرضه موسیقی غربی در سطح جامعه و گرایش بیشتر جوانان به این حوزه می‌شود، گفت: احیا و برگزاری دوباره جشنواره موسیقی مقامی پیران چنگی از مطالبات جدی مردم و هنرمندان این منطقه بوده است.

تیتکانلو گفت: پس از گذشت حدود 13 سال از عدم اجرا با پیگیری‌های انجام شده، برگزاری این جشنواره در مهرماه سال گذشته در دستور کار قرار گرفت که متاسفانه به رغم آماده شدن تمهیدات لازم و بلیط فروشی انجام شده،به زمانی دیگر موکول شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قوچان با بیان برگزاری مجدد جشنواره پیران چنگی در این شهرستان تصریح کرد: با هماهنگی‌های انجام شده قرار است این جشنواره به مدت سه روز از تاریخ 29 لغایت 31 اردیبشهت ماه سال جاری با حضور معاون وزیر ارشاد در سالن معلم این شهرستان برگزار شود.

تیتکانلو با اشاره به شرکت و اجرای گروه‌های منتخب موسیقی اصیل کشور در این جشنواره بیان داشت: با توجه به تجربه شهرستان در برگزاری جشنواره پیران چنگی سعی شده است از بهترین گروه‌های موسیقی که ویژگی‌های نواها و موسیقی محلی را دارند دعوت شود.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های جانبی این جشنواره افزود: تقدیر از گروه‌های شرکت کننده پیشکسوتان عرصه موسیقی محلی برگزاری نمایشگاه سازهای محلی و عرضه محصولات و صنایع دستی شهرستان از دیگر برنامه‌های جانبی این جشنواره خواهد بود.

تیتکانلو در پایان هدف از برگزاری جشنواره پیران چنگی را ایجاد دبیرخانه دائمی در این شهرستان عنوان کرد و گفت: ایجاد دبیرخانه دائمی پیران چنگی در شهرستان در جهت تداوم این حرکت فرهنگی ضرورت دارد، همچنین علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس اینترنتی piranchangi.blog.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام / خبرگزاری قوچانی / کد خبر : 12305

ایمیل وبلاگ : Quchan.blog@chmail.ir
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۰۹ ارديبهشت ۹۵ / ۰۹:۳۹

دیدگاه ها  (۱)

بالاخره یکی از خبرهامون مشترک شد خخخخخ
عه است میگی ها :)))

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی