خبرگزاری قوچانی

آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
خبرگزاری قوچانی
آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
این وبلاگ درحال بروزرسانی است. از شکیبایی شما همراهان گرامی سپاسگذاریم. (خبرگزاری قوچان)
کدخبر: 12320 | ۱۸:۳۱ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ | ۰ دیدگاه

مدیر بهزیستی قوچان گفت: سال گذشته دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات خود اشتغالی به ۲۷۰ نفر از مددجویان در این شهرستان پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری قوچانی به نقل از خبرگزاری تسنیم ؛

ناصر نیک افشار در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مهمترین مشکلات معلولان این شهرستان بحث اشتغال است و  سیاست کلی برنامه‌های اداره بهزیستی قوچان توانمندسازی و ایجاد اشتغال و درآمد پایدار برای افراد است.

مدیر بهزیستی قوچان با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در این زمینه بیان داشت: در سال گذشته دو میلیارد و 700 میلیون تومان  تسهیلات خود اشتغالی به 270 نفر از مددجویان در این شهرستان پرداخت شده است.

وی گفت: در همین راستا با حمایت‌های انجام شده و پرداخت تسهیلات  لازم بهره برداری از دو کارگاه تولید لباس با اشتغال 13 نفر از خانواده‌های معلولان و بانوان این شهرستان آغاز شد، همچنین  تجهیزات مربوط به کارگاه تولیدی پسران نیز خریداری و با تامین مکان توسط شهرداری به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

مدیر بهزیستی قوچان افزود: در سال 94 نسبت به سال گذشته آن افزایش 23 درصد  اعتبارات جذب شده در حوزه معلولان شهرستان را داشته ایم.

نیک‌افشار با بیان افزایش مشارکت‌های مردمی در این مدت نیز گفت: مردم شهرستان قوچان نیز با آگاهی یافتن از برنامه‌های اجرایی بهزیستی قوچان همکاری خوبی با این اداره داشته‌اند و افزایش 13 درصدی مشارکت‌های مردمی شهرستان نشان از اعتماد مردم  به برنامه‌های اجرایی در بهزیستی بوده است.

وی در ادامه با اشاره به کمک مردم و خیرین شهرستان در تامین اعتبار لازم برای خرید محل برای دختران خضراء بیان داشت: به دلیل هزینه‌های بالا اجاره محل با کمک خیرین قوچانی منزلی در یکی از محلات خوب شهرستان به متراژ  300 متر و با اعتبار 290 میلیون تومان برای دختران خیریه خضرای این شهرستان خریداری شد.

مدیر بهزیستی قوچان افزود: با توافقات انجام شده  با کارخانجات و کارگاه‌های تولیدی شهرستان در راستای به کارگیری معلولان در قبال پرداخت حق بیمه توسط بهزیستی شاهد استقبال صاحبان مشاغل از این طرح و افزایش  اشتغال زایی برای معلولان بوده‌ایم ضمن اینکه واحدهایی که این افراد را به‌کار می‌گیرند برحسب قانون شامل تخفیفات مالیاتی قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به قانون 3درصدی به‌کارگیری معلولان در ادارات دولتی گفت: در حال حاضر حدود 17 نفر از معلولان در ادارات این شهرستان مشغول به کار هستند لیکن نیاز به توجه بیشتر مسئولان ادارات و شهرستان در این زمینه است.

انتهای پیام / خبرگزاری قوچانی / کد خبر : 12320

ایمیل وبلاگ : Quchan.blog@chmail.ir

دیدگاه ها  (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی