خبرگزاری قوچانی

آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
خبرگزاری قوچانی
آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
این وبلاگ درحال بروزرسانی است. از شکیبایی شما همراهان گرامی سپاسگذاریم. (خبرگزاری قوچان)
کدخبر: 12346 | ۰۷:۱۲ - ۵ خرداد ۱۳۹۵ | ۱ دیدگاه

زمین لرزه زلزله 4.8 ریشتری در ساعت 22:22 سه شنبه و ساعات اولیه بامداد چهارشنبه و پس از آن ، وقوع 15 پس لرزه شب تا ساعت 5:28 مردم خراسان شمالی با نگرانی روبه رو کرد.

به گزارش خبرگزاری قوچانی به نقل از ایرنا ؛

وقوع نخستین زلزله که شدت آن 4.8 ریشتر و در عمق 10 کیلومتری زمین و فاصله 16 کیلومتری کانون آن تا شهر بجنورد روی داد، باعث رعب و وحشت مردم مرکز خراسان شمالی و سه شهرستان شیروان ، اسفراین و مانه و سملقان شد .

بر اساس مشاهدات این خبرنگاران عده زیادی از مردم بجنورد بعد از وقوع این زلزله و پس لرزه های 15 گانه با رفتن به پارک ها و خیابان ها و برخی نیز در فضای باز مجتمع های مسکونی و آپارتمانی، به صورت دسته جمعی درباره این رخداد طبیعی به گفت وشنود نشسته و سعی در انتقال تجربه های خود با دیگران دارند.

با نگاهی آماری به گزارش های ثبت شده توسط مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران می توان گفت، در مدت حدود چهار ساعت در مجموع 35.8 ریشتر ( انرژی دورنی زمین ازاد شد) در 16زلزله و پس لرزه، با میانگین 2.2 ریشتر یک شب هیجانی و حادثه ای را برای مردم خراسان شمالی در پی داشت که بر اساس گفته مقام های مسئول هیچ خسارت جانی گزارش نشده است و فقط در گزارش های اولیه از ترک خوردگی دیوارها و شکستن برخی از شیشه های منازل سخن به میان آمده است.

از نخستین لحظات وقوع زلزله تقریبا کلیه مسئولان مدیریت بحران استان بویژه در مرکز استان با آمادگی مناسبی خود را مراکز امدادی و خدماتی و تصمیم گیری رسانده بودند ، این آمادگی تا جایی قابل مشهود بود که مدیرکل مدیریت بحران استانداری در پاسخ به خبرنگار ایرنا حتی قبل از انتشار گزارش لحظه ای مرکز لرزه نگاری ، از میزان شدت زلزله و کانون مرکزی آن خبر داد.

حسین عظیمی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی ، از آماده شدن 14 گروه برای اعزام به مناطق مورد نظر برای ارزیابی خسارت ها و نیازمندی ها خبر داد.
وی در تماس بعدی با اشاره به این که خوشبختانه خسارت جانی تاکنون گزارش نشده است تصریح کرد: این زمین لرزه خسارت جزیی از جمله ترک خوردگی دیوارها و شکستن شیشه های برخی خانه ها در پی داشته است.

حسن شکوری نسب مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی نیز در گفت و گو با ایرنا با اشاره به این که خسارت شدیدی گزارش نشده است تصریح کرد: هفت گروه ارزیابی خسارت به مناطق زلزله زده اعزام شده است.

و اینک چندین ساعت پس از وقوع 14 زلزله و پس لرزه آرامش به بجنورد بازگشته است.

شدت این 16 زلزله و پس لرزه ها ( ۱.۸، ،۱.۲، ۱.۴، ۱.۵، ۱.۵، ۱.۶، ۱.۸، ۱.۸، ۱.۸، ۲، ۲.۵، ۲.۶، ۲.۸، ۳، ۳.۸، ۴.۸ ریشتر) بوده که در عمق حدودی 10 کیلومتری زیر زمین و به طور تقریبی فاصله مرکز کانونی آن تا شهر بجنورد حدود 16 کیلومتر روی داده است.

انتهای پیام / خبرگزاری قوچانی / کد خبر : 12346

ایمیل وبلاگ : Quchan.blog@chmail.ir

دیدگاه ها  (۱)

  • مرتضی تقی زاده خسرویّه
  • نچ نچ نچ ۱۵ تا پس لرزه، خدا به دادشون برسه

    ارسال دیدگاه

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی