خبرگزاری قوچانی

آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
خبرگزاری قوچانی
آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
این وبلاگ درحال بروزرسانی است. از شکیبایی شما همراهان گرامی سپاسگذاریم. (خبرگزاری قوچان)
کدخبر: 12350 | ۱۶:۰۲ - ۶ خرداد ۱۳۹۵ | ۰ دیدگاه

عضو شورای اسلامی شهر قوچان با اشاره به اینکه باید در تعطیلات تابستانی خوراک فرهنگی به خانواده‌ها به ویژه کودکان و نوجوانان داده شود، خواستار برگزاری جشنواره فرهنگی و ورزشی محلات را در این ایام شد.

به گزارش خبرگزاری قوچانی ؛

علی شکفته ظهر امروز در جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و حقوقی شورای اسلامی شهر قوچان در سالن جلسات این شورا با تأکید بر اینکه باید نگاه فرهنگی در همه عرصه‌ها وجود داشته باشد، اظهار کرد: تعطیلات تابستان بهترین زمان برای فراهم کردن خوراک فرهنگی مورد نیاز خانواده‌ها به ویژه کودکان و نوجوانان است.

وی با اشاره به اینکه می‌توان در زمین‌های ورزشی محلات یا چمن‌های مصنوعی برنامه‌های تفریحی ویژه خانواده‌ها برگزار کرد، گفت: متأسفانه اجرای این برنامه‌ها هنوز عملی نشده اما خانه فرهنگ شهرداری می‌تواند محل مناسبی برای اجرای کلاس‌های آموزشی مثل خطاطی، نقاشی و... با قیمتی پایین‌تر و استفاده خانواده‌های حاشیه شهر باشد.

عضو شورای اسلامی شهر قوچان یادآور شد: می‌توان از ظرفیت مدارس و مساجد نیز در این ایام استفاده و با در اختیار قرار دادن حداقل امکانات مثل توپ فوتبال، تور والیبال یا وسایل هنری، کودکان و نوجوانان را از سطح کوچه و خیابان جمع کرد.

شکفته با یادآوری این موضوع که در شب نیمه شعبان تنها با صرف هزینه یک میلیون تومان و اجرای نورافشانی موجبات ایجاد شور و نشاط در مردم فراهم شد، تصریح کرد: کمیسیون فرهنگی و اجتماعی به همراه کمیسیون ورزشی شورای شهر می‌توانند در طول ایام تابستان برای نخستین‌بار جشنواره فرهنگی و ورزشی محلات قوچان را برگزار کنند.

وی تأکید کرد: این مسابقات فرهنگی و ورزشی می‌تواند در محلات مختلف برگزار و سپس با قرار دادن یک روز خاص مسابقه فینال آن اجرا شود که به طور قطع همه مردم از آن استقبال خواهند کرد و علاوه بر پر شدن اوقات فراغت، مردم را به جنب‌وجوش انداخته و ایجاد شور و نشاط اجتماعی می‌کند.

در این جلسه شهردار قوچان نیز با تأکید بر اینکه هزینه صرف شده برای برنامه‌های فرهنگی در سال جاری به طور معمول بیشتر از میزان مصوب خواهد بود، گفت: نمی‌توان در حال حاضر قولی برای پرداخت هزینه برخی برنامه‌ها داد زیرا بنا به دلایلی هنوز اضافه‌کار پرسنل شهرداری و حدود 730 میلیون تومان برای تنظیف و حقوق کارگران دیگر پرداخت نشده است.

عباس کاظمی با یادآوری اینکه بسیاری از برنامه‌های فرهنگی را می‌توان با صرف هزینه‌ای کم به راه انداخت، تصریح کرد: مسابقه بادبادک‌ها، پنالتی بسکتبال یا نقاشی روی دیوار جزو برنامه‌های فرهنگی کم‌هزینه بوده که دارای تجربه موفق در شهرهای هم‌جوار است و به نشاط اجتماعی کمک بسیاری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه مسابقات بومی و محلی مثل کبدی را نیز می‌توان در سطح پارک‌های شهر اجرا کرد، یادآور شد: با توجه به تجربه موفق سال‌های گذشته در ایام ماه رمضان پخش سریال‌های این ماه مبارک در پارک نشاط قوچان انجام می‌شود.

انتهای پیام / خبرگزاری قوچانی / کد خبر : 12350

ایمیل وبلاگ : Quchan.blog@chmail.ir

دیدگاه ها  (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی