خبرگزاری قوچانی

آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
خبرگزاری قوچانی
آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
این وبلاگ درحال بروزرسانی است. از شکیبایی شما همراهان گرامی سپاسگذاریم. (خبرگزاری قوچان)
کدخبر: 12411 | ۱۴:۴۰ - ۱ شهریور ۱۳۹۵ | ۰ دیدگاه

دو کارخانه مهم  قوچان به نام‌های کارخانه "کاشی طوس" و "دوچرخه سازی آساک دوچرخ" به صورت همزمان تعطیل شده و کارگران هر دو کارخانه حدود 8 ماه حقوق نگرفتند.

به گزارش خبرگزاری قوچانی ؛

کارخانه کاشی طوس ۴ ماه رسما تعطیل شد و کارگران آن بیش از یک سال است که هیچ حقوقی دریافت نکرد‌ه‌اند مسئولین فکری کنند. وعده‌های پسابرجام چه شد؟ خانواده‌های کارگران یک هفته است نان خشک می‌خورند.

گفته می‌شود که کارخانه کاشی طوس در طی سال گذشته با مشکلات زیادی مواجه بوده و در نهایت نیز با شروع سال 95 به مدت 4 ماه رسما تعطیل شده است، اما پس از 4 ماه دوباره و تنها به صورت تولید روزانه فعالیت خود را آغاز کرده است.

در تمامی این مدت دو کارخانه مذکور نتوانسته است حق و حقوق کارگران این مجموعه ها را پرداخت کند. گفتنی است وضعیت نابسامان و بلاتکلیفی کارگران موجب شده تا امام جمعه قوچان نیز در این باره اظهار ناراحتی کرده و بیان کند که " وقتی این کارگرانی که به نان شب خود محتاج بوده و به دفتر بنده مراجعه می‌کنند و نمی‌توانم مشکلات آن‌ها را حل کنم، احساس می‌کنم در این شهر اضافه هستم"

به گفته بسیاری از کارگران کارخانه کاشی طوس تا مدتی قبل و پیش از این که کارخانه در آستانه ورشکستگی قرار بگیرد، حدود 300 کارگر در این کارخانه اشتغال داشتند اما پس از آن این تعداد با بازنشستگی جمعی از آنان نهایتا به 150 نفر رسیده است اما مسئولان کارخانه حتی حقوق این تعداد را نیز پرداخت نکرده اند.

شاید نتوان به راحتی در رابطه با علت ایجاد این مشکلات قضاوت کرد و این که آیا رکود کنونی بازار و اقتصاد فلج شده دو سال اخیر موجب چنین اتفاقی شده است و یا این که سهل انگاری و قصور از سوی مدیران این کارخانه مطرح است، اما آن چه که مسلم است این است که تا بررسی کاملی در این باره صورت نگرفته و بیش از پیش چنین مهمی از سوی دولتمردان و مسئولین جدی تلقی نشود نه تنها دردی از خانواده‌هایی که بیش از یک سال است با فقر زندگی می گذرانند حل نخواهد شد بلکه روز به روز نیز بر عظمت این اتفاق ناگوار افزوده می‌شود.

#کاشی_طوس

انتهای پیام / خبرگزاری قوچانی / کد خبر : 12411

ایمیل وبلاگ : Quchan.blog@chmail.ir
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۰۱ شهریور ۹۵ / ۱۴:۴۰

دیدگاه ها  (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی