خبرگزاری قوچانی

آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
خبرگزاری قوچانی
آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
این وبلاگ درحال بروزرسانی است. از شکیبایی شما همراهان گرامی سپاسگذاریم. (خبرگزاری قوچان)
کدخبر: 1212 | ۰۹:۴۳ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ | ۰ دیدگاه

مدیر آب و فاضلاب قوچان گفت: 75 درصد منابع آب این شهرستان از سطح چاه‌های عمیق و 25 درصد مابقی از سد تبارک تأمین می‌شود.


خبرگزاری فارس: 75 درصد منابع آب قوچان از چاه‌های آب تأمین می‌شود

سعید قارنگیان اظهار کرد: کمبود آب در سفره‌های زیرزمینی و وجود چاه‌های غیر مجاز سبب اُفت شدید در سفره‌ها و برداشت 3 لیتر آب در ثانیه شده است که باید برخی حلقه‌های چاه جابه‌جا شوند.

وی با بیان اینکه 27 هزار اشتراک در سطح شهر و 230 مشترک در بخش باجگیران وجود دارند، گفت: 75 درصد منابع آب این شهرستان از سطح چاه‌های عمیق و 25 درصد مابقی از سد تبارک تأمین می‌شود.

قارنگیان با اشاره به این مطلب که 11.5 میلیون متر مکعب ذخیره شده پشت سَد دارای 5.5 میلیون مترمکعب حجم مرده و تنها 6 میلیون مترمکعب قابل استفاده است، بیان کرد: تصفیه‌خانه این شهرستان قابلیت دریافت 630 لیتر آب در ثانیه دارد اما میانگین آن به 30 لیتر در طول سال می‌رسد و اگر سهم آب و فاضلاب از سَد افزایش یاید کیفیت آب بالا می‌رود.

وی با بیان این موضوع که برای اجرای خط انتقال آب از سد به تصفیه‌خانه در مرحله اول 8 میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده، تصریح کرد: طرح اگو (فاضلاب شهری) از سال 89 با 3 پیمانکار آغاز که به دلیل کبود اعتبارات عمرانی از سال 91 تأمین اعتبار برای این پروژه با مشکل روبه‌رو شد.

مدیر امور آب و فاضلاب قوچان با یادآوری این مطلب که در حال حاضر تنها 6 درصد پروژه به اتمام رسیده، تأکید کرد: اختصاص اعتبارات می‌تواند این پروژه را طی پنج سال آینده نزدیک به 120 کیلومتر دارای پیشرفت کند که در حال حاضر برای فاز نخست به 95 میلیارد تومان هزینه نیاز است.

وی اضافه کرد: تأخیر در اختصاص اعتبارات و اجرای پروژه سبب بالارفتن هزینه‌ها و فرسایشی شدن آن می‌شود در صورتی که از پساب این پروژه می‌توان برای کشاورزی پایین‌دست، فضای سبز شهری، پرورش ماهی و ... استفاده مطلوبی داشت.

قارنگیان با تأکید بر این مطلب که 30 درصد شبکه قوچان فرسوده بوده و به دلیل نبود اعتبارات از اصلاح شبکه عقب افتاده‌ایم، خاطرنشان کرد: 400 انشعاب غیر مجاز در این شهر وجود داشته که برخی به سیستم قضایی و برخی دیگر نیز به انشعابات مجاز تبدیل شده است که تعداد آنها به 100 انشعاب مجاز می‌رسد.




انتهای پیام / خبرگزاری قوچانی / کد خبر : 1212

ایمیل وبلاگ : Quchan.blog@chmail.ir
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۷ اسفند ۹۳ / ۰۹:۴۳

دیدگاه ها  (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی