خبرگزاری قوچانی

آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
خبرگزاری قوچانی
آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
این وبلاگ درحال بروزرسانی است. از شکیبایی شما همراهان گرامی سپاسگذاریم. (خبرگزاری قوچان)
کدخبر: 12138 | ۱۰:۲۵ - ۲۱ آذر ۱۳۹۴ | ۰ دیدگاه

سفر رئیس جمهوری و برخی اعضای هیات دولت به مشهد، آیین خطبه خوانی خادمان حرم مطهر رضوی، ورود بیش از دو میلیون و 700 هزار زائر از جمله 153 هزار زائر پیاده به مشهد، برگزاری همایش های مختلف و مسابقات متعدد لیگ برتر ورزشی از مهمترین رویدادهای هفته گذشته استان خراسان رضوی بود.

رئیس جمهوری همزمان با سالگرد رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت حضرت امام رضا (ع) به منظور زیارت حرم مطهر رضوی وارد مشهد شد و در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد، مورد استقبال آیت الله 'احمد علم الهدی' امام جمعه مشهد، 'علیرضا رشیدیان' استاندار خراسان رضوی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان اجرایی این استان قرار گرفت.
در این سفر که برخی اعضای هیات دولت، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی را همراهی می کردند، آخرین وضعیت برنامه های عمرانی، اقتصادی و فرهنگی استان خراسان رضوی و وضعیت مصوبه های سفر استانی مورد بررسی قرار گرفت.

برگزاری جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی استان با حضور رئیس جمهوری از جمله برنامه های این سفر بود.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این جلسه با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی بر تلاش همه دستگاه ها برای ایجاد فضای مناسب و آرام در مسیر انتخاباتی قانونمند و باشکوه تأکید کرد و گفت: باید همه چهره های علاقه مند خدمت به مردم در صحنه انتخابات حاضر شوند.
در این جلسه چیت چیان وزیر نیرو گزارشی از وضعیت پروژه های استان خراسان رضوی در بخش آب و برق ارائه کرد.
محمد باقر نوبخت رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز گزارشی از روند پیشرفت طرح ها و پروژه های مصوب در سفر کاروان تدبیر و امید به استان خراسان رضوی ارائه کرد.
وی گفت: تا پایان سال مالی 1394 تمام تعهدات سفر شهریور ماه سال گذشته رئیس جمهوری به خراسان رضوی اجرایی و انجام می شود.
رشیدیان استاندار خراسان رضوی و معاون فنی و عمرانی استانداری خراسان رضوی هم ضمن ارائه گزارشی از روند پیشرفت استان در بخش های مختلف، به تشریح برنامه ها و رویکردهای پیش بینی شده در راستای توسعه استان و ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مردم خراسان رضوی پرداختند.
حجت الاسلام سبحانی نیا رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی هم در سخنانی به بیان نیازمندیها و مشکلات استان خراسان رضوی پرداخت.

رئیس جمهوری در حاشیه جلسه شورای هماهنگی و برنامه ریزی استان خراسان رضوی با حضرات آیات حاج شیخ علی اصغر معصومی و حاج شیخ حسن عالمی نمایندگان مردم استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری دیدار کرد.
وی ضمن آرزوی سلامتی و موفقیت برای نمایندگان مردم استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری از حمایت های اعضای خبرگان رهبری از اقدامات و سیاست های دولت تدبیر و امید قدردانی نمود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در ادامه برنامه های سفر به مشهد مقدس از چگونگی و روند ارائه خدمات بهداشتی، درمانی در بیمارستان امام رضا (ع) این شهر بازدید کرد.
وی در این بازدید گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت از افتخارات دولت یازدهم است و دولت با تمام توان اجرای این طرح را ادامه می دهد.
روحانی در این بازدید با کارکنان و کادر بهداشتی، درمانی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد نیز دیدار و گفت و گو کرد و ضمن بازدید از بخش جراحی عمومی این بیمارستان با اهدای شاخه گل از تعدادی بیماران بستری در این بخش عیادت نمود.

همزمان با شب شهادت ثامن الائمه حضرت علی بن موسی الرضا (ع) بر اساس سنت دیرینه آیین خطبه خوانی خادمان حرم مطهر رضوی با شکوه و معنویت خاصی برگزار شد.
در این آیین که پس از اقامه نماز مغرب و عشا با حضور تولیت آستان قدس رضوی، امام جمعه مشهد، جمعی از مسئولان کشوری و استانی، علما و روحانیون در رواق دارالحجه حرم مطهر رضوی برگزار شد، جمعی از خادمان بارگاه منور رضوی در حالی که کلاه و لباس خادمی بر تن و لاله های شمع در دست داشتند، با همنوا شدن با خطبه خوان و نوحه خوان مراسم، معنویت خاصی به این آیین بخشیدند.

ورود بیش از دو میلیون و 700 هزار زائر به مشهد.
استاندار خراسان رضوی گفت: از 14 آذر ماه تا ظهر جمعه 20 آذر بیش از دو میلیون و 700 هزار زائر وارد مشهد شده اند و خدمات رسانی به این جمعیت در حوزه های مختلف روان و در شرایط مطلوب است.
علیرضا رشیدیان افزود: 153 هزار نفر از این تعداد زائرین پیاده حضرت امام رضا (ع) هستند.
به گفته سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده حرم رضوی، بزرگترین کاروان زائران پیاده امام رضا (ع) از نیشابور متشکل از پنج هزار زائر پیاده شامل چهار هزار و 500 زن و 500 مرد از جمله این زائرین می باشند.
حسین رضایی گفت: کاروان سه هزار نفری خانواده شهدای نیشابور شامل دو هزار و 500 زن و 500 مرد و کاروان سه هزار نفری دانشجویان دانشگاه های کشور از دیگر کاروان های زائرین پیاده حرم مطهر رضوی هستند.
علاوه بر آن بیش از 1400 زائر پیاده اهل سنت از استان های مختلف کشور در آستانه سالگرد رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت حضرت امام رضا (ع) وارد مشهد شدند.
مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان های خراسان گفت: با وجود تمهیدات گسترده دشمنان اسلام برای ایجاد انحراف و اختلاف بین مسلمانان، امسال کاروانهای زائران اهل سنت به رغم هوای سرد و بارندگی های ایام پایانی ماه صفر، با شکوهتر از سالهای گذشته در مشهد حضور یافتند.
حجت الاسلام یوسف رضایی افزود: کاروان های زائران اهل سنت برای سومین سال متوالی به صورت پیاده همزمان با روزهای پایانی ماه صفر عازم مشهد می شوند.
به گفته وی، برخی از زائران اهل سنت نیز به صورت تلفیقی با کاروان های زائران پیاده شیعیان به مشهد مقدس اعزام شده اند.

همایش نکوداشت آیت الله حاج شیخ علی اصغر معصومی در مشهد برگزار شد.
آیت الله هاشمی رفسنجانی در پیامی به این همایش گفت: آیت الله معصومی مظهر وحدت حوزه و دانشگاه است.
حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در پیام جداگانه به این همایش گفت: آیت الله معصومی یار امام (ره) و رهبری و از همراهان اصیل انقلاب است.
حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز نیز در این همایش گفت: علم باید در جهت گسترش مفاهیم دینی بکار گرفته شود در غیر این صورت اگر بهترین هواپیمای دنیا نیز ساخته شود و از آن برای از بین بردن مردم بیگناه استفاده گردد چه سود مثبتی به همراه خواهد داشت ؟

همایش صنایع برتر انرژی در مشهد برگزار شد.
معاون دفتر مدیریت مصرف برق شرکت سهامی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) در این همایش گفت: طبق آمار ترازنامه انرژی صنعت برق، به ازای تولید و مصرف هر کیلو وات ساعت برق 922 گرم انواع گازهای آلاینده وارد فضای محیط زیست کشور می شود.
علیرضا احمد یزدی افزود: پارسال 257 هزار میلیون کیلو وات ساعت برق در کشور تولید شد.
مدیر برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران نیز در این همایش گفت: در جهان امروز دیگر داشتن رتبه های نخست و دوم ذخایر نفت و گاز ارزش نیست بلکه باید قواعد بازی در دنیای پیشرفته را بلد بود.
سید اسدالله احمدی نژاد افزود: روزانه یک میلیون و 800 هزار بشکه نفت از چاههای مشترک ما با کشورهای دیگر برداشت می شود.

رئیس کارگروه رسانه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در چهارمین همایش وقف و رسانه در مشهد گفت: امروزه وقف به موضوعات محدودی اختصاص یافته لذا انگیزه مردم برای ترغیب به وقف دارائیها از بین رفته است.
حجت الاسلام نصرالله پژمان فر افزود: این در حالی است که پویایی وقف جوابگوی نیازهای نوظهور مردم در هر دوره از تاریخ بشریت بوده است.

اجرای طرح امداد رسانی به زائران پیاده رضوی با عنوان 'همسفران خورشید' در جاده های استان، برپایی بزرگترین ایستگاه صلواتی در غرب خراسان رضوی، افزایش قطارهای مسافری مشهد، قدردانی دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از خدمات مطلوب به زائران پیاده رضوی، نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری در مشهد و اعزام هیات تجاری خراسان رضوی به هند از جمله رویدادهای هفته گذشته در استان خراسان رضوی بود.

کرسی آزاد اندیشی با حضور مهدی نجف زاده و ابراهیم فیاض اعضای هیات علمی دانشگاههای فردوسی و تهران، مناظره حسن رسولی عضو بنیاد امید ایرانیان با سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، تعطیلی سه کارخانه ذوب فولاد در شهرک صنعتی چناران به دلیل آلایندگی و عدم رعایت استاندارد های مصوب سازمان حفاظت محیط زیست، تعطیلی برخی مدارس استان و لغو بیش از 20 پرواز فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد به علت برف و سرما نیز از دیگر وقایع هفته گذشته در این استان بود.

چالش های تولید نان مرغوب در میزگرد ایرنا بررسی شد.
در این میزگرد مدیران بازرگانی و کنترل کیفیت شرکت غله و بازرگانی منطقه پنج کشور، معاون پژوهشی پژوهشکده علوم و صنایع غذایی، معاون بازرگانی داخلی و سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، مسئول واحد بازرسی همین سازمان، کارشناس اقتصادی و عضو کارگروه استانی ساماندهی گندم آرد و نان، مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف خراسان رضوی و رئیس اتحادیه صنف نانوایان مشهد حضور داشتند.

رئیس هیات مدیره جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده رضوی نیز در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان رضوی گفت: خدمت به زائران پیاده و تقویت روحیه میهمان نوازی باید در جامعه تقویت و گسترده شود.
حجت الاسلام سید محسن علوی افزود: طی سال های اخیر خدمت رسانی به زائران پیاده حرم مطهر رضوی در ایام پایانی ماه صفر ساماندهی شده و همه بخش ها اعم از مردم، نهادهای عمومی و دولتی در آن مشارکت می کنند.

به بهانه 16 آذر، مفهوم و وضعیت کنونی جنبش دانشجویی با حضور فعالان جریانهای دانشجویی در میزگرد خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز مشهد به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.
در این میزگرد نمایندگان طیفهای مختلف تشکلهای دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد شامل انجمن اسلامی دانشجویان، جامعه اسلامی دانشجویان، بسیج دانشجویی، سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی و انجمن اسلامی دانشجویان نواندیش دانشگاه فردوسی مشهد حضور داشتند.

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیز در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی به جایگاه ایرنا در انعکاس اخبار اشاره کرد و گفت: انتشار اخبار نشاط آور، مثبت و اخبار عملکرد های مطلوب در عرصه ورزش موجب تسهیل انجام وظایف اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی در حوزه ترویج رشته های مختلف شده است.
هوشنگ ولی پور در این مراسم به همراه مجید پوررضایی رئیس اداره ورزش و جوانان مشهد، محمد رضا خوش باطن مشاور مدیر کل و رئیس هیات بازی های بومی و محلی خراسان رضوی، احمد صالح نژاد رئیس گروه توسعه ورزش همگانی استان، هانیه امانی نایب رئیس هیات انجمن های ورزشی خراسان رضوی و نادر نوروزی خبرنگار پایگاه اداره کل ورزش و جوانان از بخش های چند رسانه ای، عکاسی، اتاق خبر، دبیری و آرشیو ایرنا در مشهد بازدید کرد.

مدیر عامل خانه صنعت، معدن و تجارت سبزوار نیز طی بازدید از دفتر ایرنا در این شهرستان گفت: رسانه های گروهی از جمله خبرگزاری جمهوری اسلامی یکی از زیرساخت های مهم توسعه و پیشرفت در مناطق مختلف کشور هستند.
حسن محرابی افزود: ایرنا به عنوان خبرگزاری فراگیر و بی طرف، نگاهی تخصصی به مقوله خبر و اطلاع رسانی در داخل و خارج از کشور دارد و توانسته است به خوبی در همه زمینه ها نقش بی طرفی خود را حفظ و خبر رسانی خوب و دقیق در بخش های مختلف داشته باشد.

* رویدادهای ورزشی


در دیدار معوقه از هفته چهارم لیگ برتر والیبال، تیم ثامن الحجج (ع) خراسان با نتیجه سه بر یک از تیم پیکان تهران شکست خورد.
در چارچوب هفته نخست دور برگشت مسابقات لیگ برتر باشگاههای بسکتبال کشور نیز تیم پتروشیمی بندر امام (ره) با نتیجه 94 بر 83 تیم ثامن مشهد را شکست داد.
در چهارچوب هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتسال، دیدار تیم دبیری تبریز با تیم فرش آرای مشهد در سالن شهید بهشتی مشهد با نتیجه یک بر یک به پایان رسید

منبع:ایرنا

انتهای پیام / خبرگزاری قوچانی / کد خبر : 12138

ایمیل وبلاگ : Quchan.blog@chmail.ir

دیدگاه ها  (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی