خبرگزاری قوچانی

آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
خبرگزاری قوچانی
آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
این وبلاگ درحال بروزرسانی است. از شکیبایی شما همراهان گرامی سپاسگذاریم. (خبرگزاری قوچان)
کدخبر: 12145 | ۲۱:۳۵ - ۲۵ آذر ۱۳۹۴ | ۰ دیدگاه

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه قوچان از وجود یک هزار و 465 موقوفه و 3 هزار و 704 رقبه در این شهرستان خبر داد.http://ostan-ag.gov.ir/portals/0/93/6/3789033_594.jpg

حجت‌الاسلام حبیب‌الله فداکار ظهر امروز در نشست صنفی وقف و اصحاب رسانه در سالن جلسات اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان اظهار کرد: وقف همان سنت حسنه و باقیات‌الصالحاتی بوده که پیامبر گرامی اسلام (ص) آن را برجای گذاشتند و در طول تاریخ سبب برجای گذاشتن آثار و برکاتی در سطح جامعه شده است.

وی با بیان اینکه وقف همان هدیه بدون منت است، گفت: وقف بهترین بیمه‌ای بوده که می‌تواند در دنیا و آخرت آثاری را برجای گذارد و در محیط و اجتماع نیز با توجه به نیت واقفان اثراتی دارد.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه قوچان با اشاره به اینکه واقف در این اداره قانون‌گذار بوده و اوقاف امانتدار موقوفات به شمار می‌آید، تصریح کرد: کارهای فرهنگی در سطح بقاع متبرکه با کمک خیرین و خیراندیشان و برگزاری مسابقات قرآنی و ترویج حفظ نیز از دیگر اقدامات اوقاف است.

وی با بیان اینکه متولیان وظیفه اداره موقوفات را بر عهده دارند و کارشان در عرض اداره اوقاف است، بیان کرد: حفظ و حراست از موقوفات وظیفه ادارات اوقاف و امور خیریه بوده مانند اخذ سند مالکیت، ترمیم و مرمت موقوفه و به روز رسانی اجارات طبق نرخ عادله که بر اساس قرارداد با مستأجران و متصرفان بسته می‌شود.

فداکار با یادآوری اینکه تعدادی از موقوفات در این شهرستان دارای گردش‌کار و منفعتی نیستند، تأکید کرد: پس از ساماندهی موقوفات اجرای نیت واقف نیز امری مهم است یعنی باید درآمد حاصله طبق خواسته و نیت واقف در محل مورد انتظار هزینه شود.

وی با بیان اینکه 40 درصد درآمد بقاع متبرکه در حوزه عمرانی، 30 درصد مدیریتی و 20 درصد در کارهای فرهنگی هزینه می‌شود، یادآور شد: این شهرستان دارای یک هزار و 465 موقوفه و 3 هزار و 704 رقبه است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه قوچان با بیان اینکه در حوزه عمرانی با کمک‌های خیران چندین بقعه در این شهرستان بازسازی شده است، خاطرنشان کرد: سرویس‌های بهداشتی و محوطه‌سازی امام‌زاده سلطان ابراهیم (ع)، میقات‌الرضا، مسجد اهل بیت، امامزاده روستاهای داغیان و فرخان از جمله این بازسازی‌ها است.

وی با اشاره به اینکه 350 دانش‌آموز در کلاس‌های طرح حفظ اوقاف قوچان با 21 مربی شرکت دارند و از یک تا 15 جزء را حفظ کرده‌اند، اظهار کرد: این شهرستان دارای افراد برتری در حوزه قرآنی است اما متأسفانه به دنبال پیشرفت و توسعه در این زمینه نبودند که افراد قرآنی باید تلاش بیشتری داشته باشند.

فداکار با تأکید بر اینکه تاکنون تنها 30 درصد میقات‌الرضا کامل شده و تکمیل آن مستلزم اختصاص اعتبارات دولتی است، تصریح کرد: نزدیک 300 میلیون تومان برای تکمیل قسمتی از فاز نخست این پروژه برای امسال در نظر گرفته شده که 220 میلیون آن باید از طریق مناقصه واگذاری شود.

وی اضافه کرد: مسجد این مکان و سرویس‌های بهداشتی سمت غرب هم‌اکنون آماده استفاده بوده و به دنبال ایزوگام غرفه‌ها و تکمیل نما بوده، اما تاکنون بالغ بر 1.5 میلیارد تومان با خرید زمین در این مکان هزینه شده است.

انتهای پیام / خبرگزاری قوچانی / کد خبر : 12145

ایمیل وبلاگ : Quchan.blog@chmail.ir

دیدگاه ها  (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی