خبرگزاری قوچانی

آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
خبرگزاری قوچانی
آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
این وبلاگ درحال بروزرسانی است. از شکیبایی شما همراهان گرامی سپاسگذاریم. (خبرگزاری قوچان)
کدخبر: 12147 | ۱۳:۴۸ - ۲۶ آذر ۱۳۹۴ | ۰ دیدگاه

همایش بزرگداشت آیت الله حاج شیخ عزیزالله عطاردی امروز در مشهد برگزار شد.



عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امروز در این همایش گفت: برای معرفی اهل بیت(ع) راهی جز کار پژوهشی بر روی احادیث نیست و کتاب های آیت الله عطاردی در این زمینه مرجع حساب می شود.

آیت الله استادی با اشاره به ساده زیستی و سخت کوشی مرحوم عطاردی، گفت: با وجود این که ایشان امام جماعت بود، ولی فقط به تبلیغ بسنده نکرده، بلکه آن را با کارهای دیگری مانند ترجمه، تالیف و تحقیق جمع بسته بود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به اینکه مرحوم عطاردی در زمینه حدیث خدمت کرده است، گفت: حدیث در تفسیر قرآن و پژوهش بسیار موثر است و کسی که با آن انس نداشته باشد، به طور حتم توفیق نخواهد داشت.

آیت الله استادی با بیان این که برخی به جای این که به محکمات بسنده کنند به متشابهات می پردازند، افزود: کسانی که به دنبال تحقیق هستند باید نسبت به نوع یادداشت خود توجه کنند، علامه عطاردی در مسندها، نهج البلاغه شناسی و خراسان شناسی، یادداشت برداری خوبی دارد و کارهای زیادی را انجام داده که هنوز به چاپ نرسیده است و باید نسبت به آن امانت دار بود.

او با بیان اینکه علامه عطاردی در همان مدت تحصیل در مشهد، برای کار پژوهشی خود ادبیات عرب را به خوبی فراگرفت، اظهار داشت: بسیاری از علمای ما در دوران جوانی کار و فعالیت لازم و پایه ای را انجام داده اند و جوانان باید از این افراد الگو بگیرند.

آیت الله عطارد خراسانی در سال 1307 در بگلر از توابع شهرستان قوچان متولد شد و از شاگردان آیات میلانی، حکیم و خویی و بزرگانی همچون آقابزرگ تهرانی و علامه امینی بود، او در 86 سال عمر خود 72 عنوان کتاب در زمینه های حدیث، نهج البلاغه، ادبیات و ترجمه متون کهن عربی به یادگار گذاشت.

انتهای پیام / خبرگزاری قوچانی / کد خبر : 12147

ایمیل وبلاگ : Quchan.blog@chmail.ir

دیدگاه ها  (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی