خبرگزاری قوچانی

آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
خبرگزاری قوچانی
آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
این وبلاگ درحال بروزرسانی است. از شکیبایی شما همراهان گرامی سپاسگذاریم. (خبرگزاری قوچان)
کدخبر: 12225 | ۰۹:۲۹ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ | ۰ دیدگاه

رئیس اداره بهزیستی قوچان گفت: نبود مرکز نگهداری سالمندان در این شهرستان موجب شده تا افراد به شهرستان‌های همجوار انتقال پیدا کنند اما برای رفع این نیاز تاکنون 99 درصد تجهیزات و امکانات فراهم شده است.


ناصر نیک‌افشار صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه تهیه سند استراتژیک بهزیستی یک از اولویت‌های شهرستان محسوب می‌شود، اظهار کرد: مهمترین هدف طرح‌های مبتنی بر جامعه یا همان CBR تمایل و تداوم به خدمات‌رسانی درب منزل افراد است.

وی با بیان اینکه در این طرح روستاهای دور از دسترس در دستور کار بوده تا شرایط و امکانات در چارچوب‌هایی مثل سلامت، آموزش، معیشت و توانمندسازی افراد ایجاد شود، بیان کرد: قوچان پیشتاز حوزه CBR در استان و یکی از قدیمی‌ترین اجراکننده‌ها در کشور که این حوزه را پوشش 100 درصدی داده است.

رئیس بهزیستی قوچان با یادآوری اینکه در حوزه اعتبارات تحصیلی مددجویان تمام هزینه‌های تحصیلی 35 دانشجو و 276 دانش‌آموز برای ادامه تحصیل پرداخت شده، عنوان کرد: یکی از نقاط ضعف قوچان کمبود مراکز توانبخشی مددجویان در شهرستان است که با پیگیری‌های انجام شده کارگاه حمایتی تولیدی البسه معلولین ذهنی دختران با ظرفیت 25 نفر افتتاح شد.

وی یکی دیگر از مشکلات این شهرستان را نبود مرکز نگهداری سالمندان دانست و تصریح کرد: نبود این مرکز موجب شده تا افراد به شهرستان‌های همجوار انتقال پیدا کنند که برای رفع این نیاز تاکنون 99 درصد تجهیزات و امکانات فراهم شده که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک این مرکز به بهره‌برداری برسد.

نیک افشار یکی از مهم‌ترین رسالت‌های مهم بهزیستی را پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، معلولیت و اعتیاد برشمرده و تأکید کرد: این شهرستان در اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در نقطه قرمز قرار دارد و علم جدید در این حوزه‌ها بر پیشگیری غیرمستقیم تأکید دارد.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های اجتماع محور سبب افزایش آگاهی با آموزش‌های لازم در میان خانواده‌ها می‌شود، گفت: برای 60 دانشجوی این شهرستان نیز تاکنون این طرح پیاده‌سازی شده که به دنبال گسترش آن در سطح مدارس نیز هستیم.

رئیس اداره بهزیستی قوچان این شهرستان را دارای 360 معلول ناشنوا و 250 نابینا برشمرد و خاطرنشان کرد: لزوم پیشگیری از اختلالات شنوایی و بینایی بسیار حائز اهمیت است به طوری که یک تیم با تجهیزات کامل در بیمارستان این شهرستان مستقر تا ضریب شنوایی نوزادان را بررسی کنند.

وی یادآور شد: تیم‌هایی نیز در سطح مدارس و مهدهای کودک برای غربالگری و جلوگیری از تنبلی چشم حضور پیدا می‌کنند.

نیک‌افشار با اشاره به اینکه اورژانس اجتماعی در این شهرستان 24 ساعته فعال و در حوزه‌های حساسی همچون کودکان فراری، خودکشی و... ورود پیدا می‌کنند، اضافه کرد: مداخله مشاوران در این گونه موارد بسیاری از مشکلات را حل کرده است به طوری که طی 5 ماه گذشته از طلاق‌های مراجعه شده 20 مورد به سازش ختم شد.

وی یکی از مهمترین اهداف بهزیستی را توانمندسازی جامعه هدف دانست و تصریح کرد: امسال مبلغ 20 میلیارد ریال تسهیلات جذب شد که 222 مورد ثبت واقعی شغل داشته‌ایم و تا پایان سال نیز به دنبال جذب بیشتر اعتبارات در این حوزه خواهیم بود.

انتهای پیام / خبرگزاری قوچانی / کد خبر : 12225

ایمیل وبلاگ : Quchan.blog@chmail.ir

دیدگاه ها  (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی