خبرگزاری قوچانی

آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
خبرگزاری قوچانی
آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
این وبلاگ درحال بروزرسانی است. از شکیبایی شما همراهان گرامی سپاسگذاریم. (خبرگزاری قوچان)
کدخبر: 12295 | ۱۹:۰۲ - ۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ | ۰ دیدگاه

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قوچان از میزبانی 13 مسجد این شهرستان از معتکفان ایام‌البیض ماه رجب خبر داد.

به گزارش خبرگزاری قوچانی به نقل از خبرگزاری فارس ؛

حجت‌الاسلام سید محمد ساجدی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در قوچان اظهار کرد: طبق سنوات گذشته هم‌زمان با ایام البیض ماه رجب مراسم معنوی اعتکاف به میزبانی مساجد این شهرستان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ اعتکاف در میان مردم نهادینه‌ شده و اثرات خوبی در سطح جامعه به‌ ویژه جوانان برجای می‌گذارد، گفت: ثبت‌نام متقاضیان از 21 فروردین آغاز و تا روز گذشته ادامه داشت که یک‌هزار و 75 نفر در 13 مسجد شهر و روستای این شهرستان اعلام آمادگی و ثبت‌نام برای حضور در مراسم اعتکاف کردند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قوچان با یادآوری اینکه مراسم معنوی اعتکاف از سحر روز پنج‌شنبه دوم اردیبهشت آغاز و تا بعد از ظهر شنبه ادامه دارد، بیان کرد: مسجد جامع امام خمینی ویژه آقایان و مساجد حجت بن الحسن، عسکریه، عاشورا، الحسین و حجت بن الحسن نظرآباد برای بانوان در سطح شهر آماده استقبال و پذیرایی از معتکفان است.

وی با اشاره به اینکه برای نخستین بار در سطح شهرستان از دو سخنران نخبه اعزامی آستان قدس رضوی برای معتکفین خواهر و برادر استفاده خواهد شد، تصریح کرد: برگزاری گفتمان‌های دینی با موضوعات حجاب، مهدویت و... توسط طلاب و مبلغان شهرستانی به همراه محافل اُنس با قرآن از دیگر برنامه‌هایی بوده که برای معتکفین در طول این سه روز برنامه‌ریزی‌شده است.

ساجدی با تأکید بر این موضوع که بیشتر تلاش بر این است تا معتکف در خلوت خود و آرامش با خدای متعال راز و نیاز کند، خاطرنشان کرد: هر ساله در میان معتکفین فرم‌های ارزیابی توزیع می‌شود تا در سال‌های آتی نقاط قوت تقویت و نقاط ضعف و مشکلات برطرف شود.

وی یادآور شد: یکی از مهم‌ترین مشکلات در سال‌های گذشته عدم برنامه‌ریزی در حوزه برادران و کمبود جا و حضور کودکان در قسمت خواهران بود که در سال جاری طی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این مشکلات مرتفع شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قوچان با اشاره به توزیع بسته‌های فرهنگی در میان معتکفین هنگام ثبت‌نام و در طول ایام اعتکاف از برنامه‌ریزی ویژه برای روز آخر اعتکاف و انجام اعمال ام داوود در سطح مساجد شهر خبر داد.

انتهای پیام / خبرگزاری قوچانی / کد خبر : 12295

ایمیل وبلاگ : Quchan.blog@chmail.ir
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۰۱ ارديبهشت ۹۵ / ۱۹:۰۲

دیدگاه ها  (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی