خبرگزاری قوچانی

آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
خبرگزاری قوچانی
آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
این وبلاگ درحال بروزرسانی است. از شکیبایی شما همراهان گرامی سپاسگذاریم. (خبرگزاری قوچان)
کدخبر: 12327 | ۲۲:۰۱ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ | ۰ دیدگاه

فرماندار قوچان خواستار ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره موسیقی مقامی پیران چنگی شد.

به گزارش خبرگزاری قوچانی ؛

علیرضا قامتی عصر امروز در مراسم افتتاحیه ششمین جشنواره موسیقی مقامی پیران چنگی در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قوچان اظهار کرد: این جشنواره در پاسخگویی به مطالبات مردمی با حضور معاون هنری وزارت ارشاد و سایر مسؤولان استانی و شهرستانی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره پس از 10 سال برگزار خواهد شد، گفت: موسیقی شمال خراسان و هنرمندان موسیقی صاحب سبک بوده و نمی‌توان هنر را متوقف کرد و امروز پس از چند سال کم‌لطفی پیران چنگی با صدای دوتار خود آمده تا تاریخ را یادآوری کند.

رئیس شورای اداری قوچان با اشاره به این مطلب که صدای دوتار پیران چنگی قدمت 2 هزار و 500 ساله این سرزمین را به گوش می‌نوازند، بیان کرد: همه عرصه‌ها به‌ویژه عرصه هنر و موسیقی باید در جای خود مورد توجه قرار بگیرد و مجموعه مدیریتی این شهرستان دست‌به‌دست هم داده و با اتحاد امورات را مورد توجه قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه این شهرستان پتانسیل و ظرفیت ایجاد دبیرخانه دائمی پیران چنگی را دارد، یادآور شد: زمینی مناسب از سوی شهرداری و شورای اسلامی این شهر به مساحت 5 هزار مترمربع برای ساخت بزرگ‌ترین مجتمع فرهنگی و هنری خراسان پس از مشهد در اختیار قرار گرفته است.

قامتی با بیان اینکه 2 میلیارد تومان برای اجرای این پروژه در نظر گرفته شد که 1.3 میلیارد تومان آن تاکنون هزینه شده است، تصریح کرد: مردم قوچان توقع دارند این مجتمع به زودی به بهره‌برداری برسد که دارای مکان‌های ارزشمندی از جمله موزه قرآنی با قرارگیری بزرگ‌ترین قرآن جهان در آن در نظر گرفته‌ شده است.

انتهای پیام / خبرگزاری قوچانی / کد خبر : 12327

ایمیل وبلاگ : Quchan.blog@chmail.ir

دیدگاه ها  (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی