خبرگزاری قوچانی

آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
خبرگزاری قوچانی
آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
این وبلاگ درحال بروزرسانی است. از شکیبایی شما همراهان گرامی سپاسگذاریم. (خبرگزاری قوچان)
کدخبر: 12369 | ۱۴:۵۵ - ۱۳ تیر ۱۳۹۵ | ۰ دیدگاه

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی از آماده بودن 20 طرح آب و فاضلاب در این استان برای واگذاری به بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری قوچانی ؛

منصور آذرین فر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ارزش ریالی این طرحها را 12 هزار میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: اجرا و تکمیل طرحهای ضروری تامین آب و فاضلاب از طریق جذب سرمایه بخش غیردولتی از اهداف راهبردی شرکت آبفا خراسان رضوی است.

وی گفت: شبکه جمع آوری فاضلاب در شهرهای سبزوار، نیشابور، تربت حیدریه، طرقبه، گناباد، تربت جام، تایباد و قوچان از محل اعتبارات عمرانی در دست اجراست.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی افزود: همچنین اجرای دو تصفیه خانه در شهرک توحید سبزوار، شهرجدید گلبهار به روش خرید تضمینی بی.او.تی و شبکه جمع آوری و ساخت تصفیه خانه فاضلاب شهر کاشمر به روش بیع متقابل با سرمایه گذاری هزار و 600 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در دست اجراست.

وی با اشاره به اجرای 10 متر شبکه توزیع و انتقال آب به ازاء هر مشترک در خراسان رضوی ادامه داد: طول شبکه توزیع و انتقال آب در این استان به جز شهر مشهد شش هزار و 300 کیلومتر است.

آذرین فر گفت: این میزان بیانگر حجم بالای زیرساختهای تامین و توزیع آب ناشی از پراکندگی شهرها در سطح استان خراسان رضوی است.

وی افزود: شهرهای این استان برخلاف کلانشهرها که با رشد عمودی مواجهند از رشد افقی برخوردارند و همین موضوع باعث افزایش هزینه های تامین زیرساختهای شبکه توزیع و انتقال آب و به روز رسانی تاسیسات آبرسانی شده است. 

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی در ادامه همچنین گفت: اعتبار مصوب پارسال این شرکت هزار و 67 میلیارد ریال بود که تنها 30 درصد آن محقق شد.
ماموریت شرکت آب و فاضلاب استان شش میلیون نفری خراسان رضوی آبرسانی به 73 شهر به جز کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد است.

650 هزار مشترک با یک میلیون و800 هزار نفر جمعیت در 73 شهر (به جز مشهد) خراسان رضوی زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب هستند. کلانشهر مشهد شرکت آب و فاضلاب مستقل دارد. 

انتهای پیام / خبرگزاری قوچانی / کد خبر : 12369

ایمیل وبلاگ : Quchan.blog@chmail.ir

دیدگاه ها  (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی