خبرگزاری قوچانی

آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
خبرگزاری قوچانی
آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
این وبلاگ درحال بروزرسانی است. از شکیبایی شما همراهان گرامی سپاسگذاریم. (خبرگزاری قوچان)
کدخبر: 12414 | ۱۶:۱۹ - ۴ شهریور ۱۳۹۵ | ۰ دیدگاه

عضو هیئت مدیره شورای اسلامی کار کشور گفت: کارگران واحد دوچرخه سازی آساک از کارفرمایان خود ۱۶ ماه حقوق و مزایا مطالبه دارند.

به گزارش خبرگزاری قوچانی ؛

احسان سهرابی اظهار داشت: واحد دوچرخه‌سازی آساک یکی از واحدهای بسیار قدیمی بوده که بازار مناسبی نیز دارد و هم اکنون فعالیتش به علت برخی از مشکلات متوقف شده و کارگران آن علاوه بر 16 ماه حقوق خود، عیدی و پاداش سال 93و 94 را مطالبه داشته و علاوه بر این شرکت بیش از 17 ماه بیمه کارگران را نیز به تأمین اجتماعی بدهکار است.

وی ادامه داد: این واحد سابق بر این 230 کارگر داشته که روزانه بین 300 تا 400 دستگاه دوچرخه تولید می‌کردند اما حالا 40 کارگر خود را تا ورود قطعات برای تولید جدید به مرخصی اجباری فرستاده است.

عضو هیئت مدیره شورای اسلامی کار کشور علت ایجاد مشکل برای واحد دوچرخه‌سازی "آساک" را سوءمدیریت دانست و بیان کرد: این واحد با برندی که دارد به راحتی می‌تواند بازار خوبی را برای خود در همین وضعیت رکود مهیا کند که متأسفانه برخی مشکلات در نحوه اداره آن اجازه این موضوع را نمی‌دهد.

سهرابی در ارتباط با مشکلاتی که برای واحد کاشی قوچان به وجود آمده است، اظهار داشت: این واحد 50 درصد حقوق آبان ماه کارگران خود را پرداخت کرده و دیگر به آنها پرداختی نداشته به عبارت دیگر کارگران این واحد حدود 9 ماه حقوق عقب افتاده و عیدی و پاداش از کارفرما مطالبه دارند.

وی ادامه داد: همچنین بیمه این واحد نیز مشکل داشته و هنوز حق بیمه تیر ماه کارگران این واحد پرداخت نشده اما باید گفت که مشکلاتی که برای این واحد به وجود آمده به علت ضعف مدیریت نبوده بلکه به علت رکود موجود در بازار ساختمان محصولات این واحد به فروش نرفته و لذا مشکلات مالی برای آن به وجود آمده است.

رئیس شورای اسلامی کار خراسان رضوی تعداد کارگران این واحد را 180 نفر اعلام کرد و گفت: این واحد فعالیت خود را تعطیل کرده بود اما حالا مجددا آغاز به کار کرده و قول‌های مساعدی برای تزریق نقدینگی از طرف معاونت اقتصادی استانداری خراسان رضوی به کارفرما داده شده تا بتواند مشکلات خود را برطرف کند تا زمانیکه بازار ساختمان از رکود خارج شده و بتواند تولیدات خود را به فروش برساند.

انتهای پیام / خبرگزاری قوچانی / کد خبر : 12414

ایمیل وبلاگ : Quchan.blog@chmail.ir
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۰۴ شهریور ۹۵ / ۱۶:۱۹

دیدگاه ها  (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی