خبرگزاری قوچانی

آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
خبرگزاری قوچانی
آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
این وبلاگ درحال بروزرسانی است. از شکیبایی شما همراهان گرامی سپاسگذاریم. (خبرگزاری قوچان)
کدخبر: 12419 | ۱۶:۰۶ - ۹ شهریور ۱۳۹۵ | ۰ دیدگاه

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی قوچان از ایجاد شرکت توسعه عمران این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری قوچانی ؛

عطا متین‌فر ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن جلسات اداره صنعت، معدن و تجارت قوچان اظهار داشت: سال گذشته 490 مورد پرونده شکایتی کارگری و کارفرمایی واصل و 589 جلسه رسیدگی برگزار شد که منجر به صدور 457 مورد رأی در هیأت تشخیص و بدوی شده است.

وی با تأکید بر اینکه این شهرستان با صدور 306 فقره رأی سازشی بالاترین شاخص سازش استان با 67 درصد را به خود اختصاص داده است، گفت: طی پنج‌ماهه سال جاری نیز 250 فقره دادخواست به هیأت تشخیص واصل که نسبت به سال قبل بیشتر اما ازنظر مراجعات کمتر شده است، چون تا سال گذشته برخی دادخواست‌ها به‌صورت جمعی واصل می‌شد.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی قوچان با یادآوری این مطلب که 204 فقره منجر به صدور رأی شده که 60 درصد آنها سازشی بوده است، بیان کرد: به‌طور متوسط ماهیانه 280 میلیون تومان از صندوق بیمه بیکاری پرداخت می‌شود و حدود 330 نفر مقرری بیمه بیکاری در شهرستان وجود دارد.

متین‌فر با اشاره به عقب‌افتادگی 16 ماه حقوق کارگران کارخانه دوچرخه‌سازی قوچان تصریح کرد: اگر کارگری برای دریافت مطالبات خود به این اداره مراجعه کند، موضوع رسیدگی و رأی صادر می‌شود.

وی یادآور شد: کارخانه کاشی طوس از اول تیرماه آغاز به کار مجدد داشت و طی توافقات انجام‌شده بین مدیر کارخانه با خود کارگران تاکنون 50 درصد حقوق تیر و 50 درصد حقوق مرداد به کارگران پرداخت‌ شده است.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی قوچان مهم‌ترین مشکل کاشی طوس را رکود در صنعت ساختمان و ناامنی در کشورهای همسایه ازجمله عراق به‌منظور صادرات محصول دانست و تأکید کرد: این موضوعات موجب دپوی محصول می‌شود که فروش کم، پرداخت حقوق کارکنان را با مشکل مواجه کرده است.

متین فر با اشاره به ثبت 470 تعاونی در این شهرستان که بالای 60 درصد آن‌ها غیرفعال است، عنوان کرد: عمده فعالیت تعاونی‌ها در حوزه خدماتی، کشاورزی و... است و ایجاد شرکت تعاونی توسعه عمران شهرستان نیز در دستور کار قرار دارد و نتایج و ثمرات خوبی را به دنبال خواهد داشت که حدود 0.5 درصد جمعیت شهرستان باید اعضای اولیه آن باشند.

وی با بیان اینکه تنها یک مرکز کاریابی در قوچان مشغول به فعالیت است، گفت: آخرین آمار جوینده کار در شهرستان هفت هزار نفر ثبت‌ شده که پالایش نشده است و نرخ بیکاری نیز بر اساس اعلام مرکز آمار ایران در آخرین سرشماری نفوس و مسکن سال 90 در قوچان به 13.8 درصد می‌رسد که جزء شهرهای بالای استان به شمار می‌آییم.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی قوچان تأکید کرد: سال گذشته صد در صد تسهیلات مشاغل خانگی جذب شد که 773 میلیون تومان به شهرستان ابلاغ و 683 میلیون تومان برای 173 نفر جذب و اختصاص پیدا کرد.

انتهای پیام / خبرگزاری قوچانی / کد خبر : 12419

ایمیل وبلاگ : Quchan.blog@chmail.ir
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۰۹ شهریور ۹۵ / ۱۶:۰۶

دیدگاه ها  (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی