خبرگزاری قوچانی

آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
خبرگزاری قوچانی
آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
این وبلاگ درحال بروزرسانی است. از شکیبایی شما همراهان گرامی سپاسگذاریم. (خبرگزاری قوچان)
کدخبر: 1283 | ۱۳:۳۶ - ۱ تیر ۱۳۹۴ | ۰ دیدگاه

رئیس دادگستری قوچان گفت: طی یک سال گذشته 37 هزار و 548 فقره پرونده وارد شعب دادسرا و دادگاه‌های قوچان شد که با توجه به برخی پرونده‌های مانده سال‌های گذشته 39 هزار و 929 فقره مختومه شده است.

خبرگزاری فارس: 39 هزار پرونده در شعب دادسرا و دادگاه‌های قوچان مختومه شد
سید حسن حسینی صبح امروز در دیدار با امام جمعه قوچان به مناسبت هفته قوه قضائیه در مسجد جامع این شهرستان اظهار کرد: تعداد قضات مشغول به کار در این شهرستان حدود 18 نفر بوده که با کمبود 40 درصدی قضات مواجهیم و امیدواریم در سال‌های آتی این موضوع برطرف شود.

وی با بیان اینکه با وجود 55 نیروی اداری با 60 درصد کمبود کادر اداری روبه‌رو هستیم، گفت: طی یک سال گذشته در شعب 23گانه دادسرا و دادگاه‌های قوچان 37 هزار و 548 فقره وارد شد که بیش از این تعداد یعنی با توجه به تعداد پرونده مانده از سال‌های گذشته 39 هزار و 939 فقره مختومه شده است.

رئیس دادگستری قوچان تعداد موجودی شعب دادسرا و دادگاه‌های این شهرستان را 8 هزار و 803 فقره برشمرد و یادآور شد: طی یک سال گذشته یعنی از تیر ماه 93 تاکنون 12 هزار و 687 فقره پرونده وارد شوراهای حل اختلاف قوچان شده که 850 فقره موجود و مابقی مختومه شده است.

وی، کاهش وارده پرونده‌ها و موجودی آنها را یکی از برنامه‌های مهم دستگاه قضا در خراسان رضوی و قوچان دانست و تصریح کرد: باید اقداماتی صورت بگیرد که مردم کمتر احساس نیاز برای مراجعه به دستگاه قضایی داشته باشند و در موارد مراجعه نیز در اسرع وقت پرونده آنها مورد رسیدگی قرار بگیرد.

حسینی با بیان این موضوع که دستگاه قضایی نسبت به عملکرد دقیق مردم و مسئولین در مواجه با قانون نظارت دقیقی دارد، یادآور شد: برای برنامه‌های فرهنگی و اقتصادی برنامه‌های زیادی در دستگاه قضا وجود دارد و موضوع فرهنگ و اقتصاد یکی از دل‌مشغولی‌های این دستگاه به شمار می‌آید.

وی با اشاره به این مطلب که برنامه‌های فرهنگی تحت تأثیر سیاسی‌بازی و جناح‌بندی سیاسی در دولت‌های مختلف بوده و دستگاه قضایی مکلف است به قانون اساسی عمل کند، بیان کرد: روبه‌رو شدن با اتفاقات مختلف در زمینه مفاسد اقتصادی دستگاه قضا را بر آن داشت تا نظارت کاملی بر دستگاه‌ها در این زمینه داشته باشد.

رئیس دادگستری قوچان اعلام کرد: پل ارتباطی در آینده با همکاری دادستانی قوچان در شهرستان ایجاد خواهد شد تا نسبت به فعالیت ادارات در زمینه اقتصادی نظارت صورت بگیرد.

انتهای پیام / خبرگزاری قوچانی / کد خبر : 1283

ایمیل وبلاگ : Quchan.blog@chmail.ir

دیدگاه ها  (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی