خبرگزاری قوچانی

آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
خبرگزاری قوچانی
آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
این وبلاگ درحال بروزرسانی است. از شکیبایی شما همراهان گرامی سپاسگذاریم. (خبرگزاری قوچان)
کدخبر: 1297 | ۱۶:۰۵ - ۶ تیر ۱۳۹۴ | ۰ دیدگاه

فرماندار شهرستان گفت: سال گذشته قسمتی از بذر گندم دیم خراسان رضوی در تعاونی روستایی قوچان تأمین شد و امسال نیز این شهرستان تأمین کننده 2 هزار و 500 تن بذر گندم دیم استان می‌شود.

خبرگزاری فارس: قوچان تأمین‌کننده 2500 تن بذر گندم دیم خراسان رضوی است

علیرضا قامتی صبح امروز در حاشیه بازدید از انبارهای خرید گندم و جو قوچان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خشکسالی‌های پی در پی سال‌های گذشته سبب شده بود تا با اُفت جدی در محصولات کشاورزی روبه‌رو شویم که خوشبختانه در فصل کشاورزی امسال شاهد میزان و پراکنش بارندگی مناسبی در این شهرستان بودیم.

وی با بیان اینکه میزان خرید محصول در سال گذشته حدود 8 هزار تن بوده اما امسال انتظار می‌رود بالغ بر 20 هزار تُن خریداری شود، گفت: میزان برداشت بالای محصول در سال زراعی جاری نشان از لطف خداوند تبارک و تعالی، دقت نظر کشاورزان و مدیریت درست در ترویج کشاورزی دارد.

فرماندار قوچان با اشاره به این موضوع که مدیریت جهاد کشاورزی با همکاری سازمان تعاونی روستایی و شرکت غله در شهرستان آماده تحویل محصولات گندم و جو در انبارهای تعبیه شده هستند، بیان کرد: تاکنون یک هزار و 800 تن خرید محصول انجام شده و کمتر از یک هفته پس از تحویل محصول گندم به انبارها، کشاورزان مطالبات خود را دریافت می‌کنند.

وی با تأکید بر این مطلب که قیمت جو در بازار 850 تومان بوده و قیمت خرید تضمینی 920 تومان است، یادآور شد: باید در میان کشاورزان اعتماد و انگیزه برای در اختیار دادن محصولات خود را ایجاد کرد.

قامتی تأکید کرد: اقتصاد قوچان بر محور کشاورزی و دامپروری بوده و افزایش میزان محصول در هر هکتار و سودآوری کشاورزان از درآمدهای حاصل از فروش محصولات برای شهرستان نیز دارای منفعت خواهد بود.

انتهای پیام / خبرگزاری قوچانی / کد خبر : 1297

ایمیل وبلاگ : Quchan.blog@chmail.ir

دیدگاه ها  (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی