خبرگزاری قوچانی

آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
خبرگزاری قوچانی
آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
این وبلاگ درحال بروزرسانی است. از شکیبایی شما همراهان گرامی سپاسگذاریم. (خبرگزاری قوچان)
کدخبر: 12105 | ۰۰:۱۶ - ۲۹ آبان ۱۳۹۴ | ۰ دیدگاه

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری گفت: امروز تروریست‌های داعش که خود را مسلمان مجاهد می‌دانند کسانی هستند که بدون اهل بیت به قرآن روی آورده‌اند و لطمه مسلمان جاهل و ناآگاه به اسلام از یهود بیشتر است.http://www.quchancity.ir/_DouranPortal/images/102.jpg

حجت‌الاسلام احمد مروی امشب در مراسم اختتامیه سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم خراسان رضوی در مصلی قبای شهرستان قوچان اظهار کرد: مرحوم عابدزاده در مشهد حق بزرگی نسبت به جامعه قرآنی و قاریان قرآن دارد و به نام هر یک از ائمه اطهار علیهم‌السلام مدرسه‌ای را بنا کرد.

وی با بیان اینکه مدارس بناشده برای بچه‌هایی بوده که در زمان شاه نمی‌خواستند در مدارس دولتی درس بخوانند، افزود: ماه مبارک رمضان هر روز گروهی از این مدارس یک جز قرآن را در مسجد گوهرشاد تلاوت می‌کردند و جمعیتی که امروز در ماه رمضان در حرم امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) برای تلاوت قرآن جمع می‌شوند پایه‌گذارش مرحوم عابدزاده در سال 40 و 50 در مشهد بود.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه بین هر نبی، رسول و پیغمبر و معجزه‌اش باید برای داشتن حجتی در راستای دعوت به توحید سنخیت وجود داشته باشد، تصریح کرد: هیچکس در عالم به مرتبه و مقام پیامبر عظیم‌الشأن نمی‌رسد و پیغمبر اسلام مرآت یگانگی خدا و توحید است.

مروی با تأکید بر اینکه هیچکس در این عالم جز پیامبر گرامی اسلام ظرفیت پذیرایی دین و تجلی شدن قرآن بر قلبش را نداشته است، بیان کرد: خداوند 6 هزار بار بر قلب پیامبر به وسیله آیات الهی تجلی پیدا کرد و ایشان مدهوش نشد.

وی تأکید کرد: قرآن کتاب هدایت، زندگی، تربیت و انسان‌سازی بوده و حقیقتش در روز قیامت آشکار می‌شود زیرا عالم دنیایی ظرفیت تجلی حقیقت قرآن را دارا نیست.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری قرآن را برگرفته از فطرت انسان دانست و اضافه کرد: این معجزه در همه زمان‌ها برای انسان‌ها جریان دارد زیرا با فطرت سر و کار دارد و تنها مطهرون می‌توانند حقیقت قرآن را درک کرده و آن را به دیگران منتقل کنند.

وی با اشاره به اینکه مطهرون که همان اهل بیت هستند، می‌توانند حقیقت و باطن قرآن را درک کرده و آن را به دیگران منتقل کنند، اظهار کرد: باید از این طریق به سراغ قرآن رفت و کسانی که بدون اهل بیت به سراغ قرآن رفته‌اند امروز گروه‌هایی همچون داعش را ایجاد کردند که خود را مسلمان مجاهد می‌دانند و لطمه مسلمان جاهل و ناآگاه به اسلام از یهود بیشتر است.

مروی یادآور شد: وقتی بدون اهل بیت به سراغ قرآن می‌روند، می‌شود کشته شدن هزاران انسان بی گناه تنها برای اینکه می‌خواهند با این کار با پیغمبر محشور شوند و با این جنایات مسلمان‌کشی‌های بسیاری در سوریه، عراق، پاکستان و افغانستان به راه انداختند.

وی بیان کرد: اسلام هراسی که اینگونه افراد در دنیا ایجاد کردند سبب شده تا امروز در دنیای غرب به راحتی نتوان گفت که من مسلمان هستم.

انتهای پیام / خبرگزاری قوچانی / کد خبر : 12105

ایمیل وبلاگ : Quchan.blog@chmail.ir

دیدگاه ها  (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی