خبرگزاری قوچانی

آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
خبرگزاری قوچانی
آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
این وبلاگ درحال بروزرسانی است. از شکیبایی شما همراهان گرامی سپاسگذاریم. (خبرگزاری قوچان)
کدخبر: 12124 | ۲۱:۱۴ - ۱۲ آذر ۱۳۹۴ | ۱ دیدگاه

رئیس اداره بهزیستی قوچان گفت: در طرح توانبخشی معلولین یک‌هزار و 800 معلول در سطح روستاهای قوچان شناسایی شده‌اند.خبرگزاری فارس: شناسایی 1800 معلول در روستاهای قوچان

ناصر نیک‌افشار ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن جلسات اداره بهزیستی قوچان با گرامی داشتن 12 آذر روز جهانی معلولین، اظهار کرد: برای نخستین‌بار در سطح کشور طرح دولت، معلولین، همدلی و هم‌زبانی در قوچان به اجرا درآمد که 12 نفر از معلولین موفق، ضمن حضور در ادارات مختلف از خدمات آن نهاد و اداره تقدیر و تشکر کردند.

وی با بیان اینکه مسابقه نقاشی با موضوع نگرش معلول در جامعه و عکاسی به مناسبت این هفته برگزار شده که به ترتیب 340 و بیش از 40 اثر برای آنها رسیده است، گفت: یکی از مهم‌ترین نیازهای عمده معلولین در حوزه اشتغال بوده که 12 نفر در کارگاه‌های تولید لباس و چوب مشغول به کار هستند.

رئیس اداره بهزیستی قوچان با اشاره به این موضوع که بیش از 100 نفر از معلولین در صورت راه‌اندازی سه کارخانه در این شهرستان مشغول به کار می‌شوند، بیان کرد: در هفت ماه امسال یک‌میلیارد و 800 میلیون تومان برای اشتغال معلولین اختصاص پیدا کرده که در سال 93 این رقم یک‌میلیارد و 600 میلیون تومان بوده است.

وی یادآور شد: برای نخستین‌بار پیگیر ایجاد بنیاد ژنتیک در این شهرستان هستیم تا با هزینه‌های پایین و یارانه بهزیستی غربالگری و مشاوره در این حوزه صورت گرفته و نسبت به پیشگیری از معلولیت در قوچان  اقدامات لازم انجام شود.

نیک‌افشار با تأکید بر اینکه باید در حوزه معلولین یک نگاه علمی‌تر و آسیب‌شناسی انجام شود و متأسفانه تاکنون شورای مناسب‌سازی در قوچان تشکیل نشده است، تصریح کرد: مناسب‌سازی باید برای همه افراد جامعه در سطح معابر و ادارات صورت بگیرد که در سطح ادارات قوچان دسترسی به صورت نسبی بوده اما دسترسی معلولین در بانک‌های شهرستان نیازمند دقت بیشتری است.

وی با بیان اینکه در طرح توانبخشی معلولین یک‌هزار و 800 معلول در سطح روستاهای قوچان شناسایی شده‌اند، عنوان کرد: تاکنون حدود 130 میلیون تومان برای خدمات به معلولین در روستاها به شوراها و دهیاران اختصاص داده شده تا به صورت بومی و محلی برای پرداخت کمک‌‌هزینه به معلولین تصمیم‌گیری شود.

رئیس اداره بهزیستی قوچان با بیان اینکه سَمن‌ها یکی از توانمندی‌های معلولین در این شهرستان به شمار می‌روند، گفت: معلولین باید قدرت مطالبه‌گری خود را افزایش دهند تا نمایندگان مجلس شورای اسلامی یا اعضای شورای اسلامی در شهرها بتوانند از حقوق آنها دفاع کنند.

وی تصریح کرد: حدود 3 هزار معلول در این شهرستان وجود دارد و نزدیک 17 نفر از این معلولین در سطح ادارات و نهادهای مختلف قوچان مشغول به کار هستند.

انتهای پیام / خبرگزاری قوچانی / کد خبر : 12124

ایمیل وبلاگ : Quchan.blog@chmail.ir

دیدگاه ها  (۱)

  • خادم الرضا
  • خدا خیر ت بده برادر که سر میزنی انشاءالله موفق باشی
    خواهش می کنم برادر

    ارسال دیدگاه

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی