خبرگزاری قوچانی

آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
خبرگزاری قوچانی
آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
این وبلاگ درحال بروزرسانی است. از شکیبایی شما همراهان گرامی سپاسگذاریم. (خبرگزاری قوچان)
کدخبر: 12156 | ۱۴:۲۶ - ۲ دی ۱۳۹۴ | ۰ دیدگاه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قوچان گفت: امسال تعداد ورودی‌های این واحد دانشگاهی یک هزار و 44 نفر بوده که 710 نفر آن را دانشجویان تحصیلات تکمیلی و 327 نفر را دانشجویان مقطع کارشناسی تشکیل می‌دهند.

مهدی وطن‌پرست صبح امروز در چهل و پنجمین نشست شورای آموزشی دانشگاه‌های آزاد خراسان رضوی در سالن جلسات دانشگاه آزاد قوچان اظهار کرد: این واحد دانشگاهی با وجود پتانسیل‌های و امکانات در دفترچه آزمون سال 96-95 در مقطع تحصیلات تکمیلی 7 رشته در دکتری تخصصی و 27 رشته در کارشناسی ارشد را دارا است.

وی با بیان اینکه در مقطع کارشناسی نیز به دنبال رشته‌های میان‌رشته‌ای هستیم، تصریح کرد: باید سیاست‌ها به سمتی حرکت کند که برای کنکور 96 پیش‌بینی مسیر صعود در مراحل مختلف انجام شود، یعنی اگر برنامه‌ریزی درستی نداشته باشیم با بحران جدی روبه‌رو می‌شویم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قوچان با یادآوری اینکه در گسترش رشته‌ها توجه کمتری به امکانات و ظرفیت واحدهای دانشگاهی شده است، گفت: امروز 11 دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی با حدود 17 هزار دانشجو در این شهرستان مشغول به فعالیت بوده که سهم این واحد دانشگاهی تنها 4 هزار و 800 دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 69 رشته از کاردانی تا دکتری در دانشگاه آزاد قوچان فعال است، بیان کرد: مقطع کارشناسی 22 رشته، کارشناسی ناپیوسته 8 رشته، کارشناسی ارشد 27 و دکتری تخصصی دارای 7 رشته بوده که 2 هزار و 200 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و 6 دانشجو در دکتری تحصیل می‌کنند.

وطن‌پرست با یادآوری این مطلب که در سال تحصیلی گذشته تعداد ورودی‌های این دانشگاه یک هزار و 200 نفر بوده، خاطرنشان کرد: امسال با کاهش تعداد ورودی‌های جدید این رقم به یک هزار و 44 نفر رسیده که 710 نفر آن را دانشجویان تحصیلات تکمیلی و 327 نفر را دانشجویان مقطع کارشناسی تشکیل می‌دهند.

وی تأکید کرد: سعی بر این بوده تمام امکانات آموزشی برای دانشجویان به ویژه در مقطع تحصیلات تکمیلی فراهم شود و این واحد دانشگاهی توانسته در سال جاری تاکنون 12 طرح درون دانشگاهی را به اتمام برساند.

انتهای پیام / خبرگزاری قوچانی / کد خبر : 12156

ایمیل وبلاگ : Quchan.blog@chmail.ir

دیدگاه ها  (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی