خبرگزاری قوچانی

آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
خبرگزاری قوچانی
آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
این وبلاگ درحال بروزرسانی است. از شکیبایی شما همراهان گرامی سپاسگذاریم. (خبرگزاری قوچان)
کدخبر: 12186 | ۲۱:۰۵ - ۱۷ دی ۱۳۹۴ | ۰ دیدگاه

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات(فتا) فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت:دفاتر پلیس فتا در پنج شهر جمعیت بالای 200 هزار نفر دارند که تا پایان امسال در دیگر شهرها نیز بالای 200 هزار نفر فعال خواهند شد که تا سال آینده این دفاتر در بقیه شهرهای استان راه اندازی خواهد شد.

____________________

به گزارش ایرنا، سرهنگ جواد جهانشیری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران تربت حیدریه بدون اعلام آماری در خصوص میزان جرائم اینترنتی در استان افزود: این در حالی است که در این مدت شاهد افزایش چهار درصدی کشفیات این حوزه و رشد 33 درصدی دستگیری متهمان این بخش بوده ایم.
وی با بیان اینکه 80 درصد متهمان دستگیر شده مرد بوده اند، گفت: از مجموع جرائم اینترنتی و رایانه ای صورت گرفته 53 درصد مالی و اقتصادی، 30 درصد اجتماعی، 18 درصد اخلاقی و بقیه سایر موارد بود و به طور کل 90 درصد پرونده ها منجر به کشف شده است.
جهانشیری افزود: در بین دستگیر شدگان پنج باند تبهکاری نیز به چشم می خورد که معروف ترین آن باند 'پاجینا' بود که به تهیه و توزیع داروهای روان گردان اشتغال داشت.
وی گفت: هر چند استان ما در کنار تهران و فارس در زمره سه استان برتر در زمینه کشف جرائم اینترنتی است، اما واقعیت آن است که هر روز دامنه، تعداد و تنوع جرائم اینترنتی بیشتر می شود و چه بسا در این زمینه با کشفیات بیشتری مواجه شویم.
جهانشیری افزود: ریشه اغلب جرائم اینترنتی پایین بودن سطح سواد و دانش مجازی شهروندان است و لذا بیشترین برنامه های آموزشی ما بر بخش مدارس متمرکز است.
وی در بخش دیگری اظهار کرد: دفاتر پلیس فتا در پنج شهر با جمعیت بالای 200 هزار نفر شامل تربت حیدریه، تربت جام، قوچان، نیشابور و سبزوار دائر شده و تا پایان امسال در دیگر شهرهای بالای 200 هزار نفر نیز فعال خواهد شد که سال آینده نیز این دفاتر در بقیه شهرهای استان راه اندازی خواهد شد.

انتهای پیام / خبرگزاری قوچانی / کد خبر : 12186

ایمیل وبلاگ : Quchan.blog@chmail.ir

دیدگاه ها  (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی