خبرگزاری قوچانی

آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
خبرگزاری قوچانی
آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
این وبلاگ درحال بروزرسانی است. از شکیبایی شما همراهان گرامی سپاسگذاریم. (خبرگزاری قوچان)
کدخبر: 12193 | ۲۰:۲۸ - ۲۳ دی ۱۳۹۴ | ۰ دیدگاه

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی گفت: تسهیلات مکانیزاسیون در سطح استان به اندازه کافی وجود داشته و محدودیتی برای کشاورزان و دامداران در بخش مکانیزاسیون نداریم.

____________________

به گزارش خبرگزاری فارس ;

مجتبی مزروعی ظهر امروز در حاشیه مراسم تجلیل از 28 تولیدکننده برتر بخش کشاورزی قوچان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رویکرد دولت در بخش کشاورزی زیربنایی بوده به طوری که سال گذشته 14 هزار هکتار آبیاری تحت فشار در سطح استان  اجرا و در سال زراعی جاری 30 هزار هکتار تاکنون در دست اقدام است.

وی با تأکید بر اینکه اعتبارات کم‌نظیری در حوزه انتقال آب به خراسان رضوی اختصاص پیدا کرده، تصریح کرد: کل اعتبارات کشور برای انتقال آب 100 میلیارد تومان بوده که 60 میلیارد تومان آن به این استان اختصاص پیدا کرد و استاندار خراسان رضوی نیز از محل اعتبارات ماده 180 حدود 40 میلیارد تومان به این امر اختصاص دادند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی با اشاره به اینکه پیش‌بینی اجرای حداقل 2 هزار کیلومتر انتقال آب با توجه به این بودجه‌ها در سطح استان می‌شود، بیان کرد: افزایش بهره‌وری و توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در دستور کار سازمان جهادکشاورزی بوده که در حال حاضر 300 میلیارد تومان تسهیلات برای این منظور در نظر گرفته شده است.

وی با یادآوری اینکه ستاد توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در سطح این استان تشکیل شده است، گفت: چاشنی کار در این سازمان افزایش بهره‌وری در حوزه آب بوده که 52 میلیارد تومان اعتبارات و تسهیلات برای توسعه مکانیزاسیون در سطح استان در نظر گرفته شده است.

مزروعی تأکید کرد: افزایش راندمان، توسعه مکانیزاسیون، طرح‌های آبیاری تحت فشار و توسعه کشت‌های گلخانه‌ای برای این بوده که در کوتاه مدت کشاورزی استان از مسیر سنتی با تحولی مثبت به مسیر مکانیزه و مدرن هدایت شود.

وی یادآور شد: تسهیلات مکانیزاسیون در سطح استان به اندازه کافی وجود داشته و برای همه کشاورزان و دامداران در بخش مکانیزاسیون محدودیت نداریم و اگر بیشتر از سهمیه نیز جذب شد از سهمیه شناور استان اختصاص می‌دهیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه دولت برای صادرات سیب‌زمینی کیلویی 150 تومان یارانه صادراتی در نظر گرفته است، گفت: سیب‌زمینی استان جزو محصولات ممتازی بوده که در کشورهای همجوار مشتری دارد و امیدواریم با رفع موانع بتوان محصولات را صادر کرد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون قیمت سیب‌زمینی پایه‌ای بوده و موردی نداشتیم که سیب‌زمینی روی دست مانده یا داخل انبار خسارت وارد شده باشد اما قیمت باب تبع نیست و باید با صادرات آن را جبران کرد.

انتهای پیام / خبرگزاری قوچانی / کد خبر : 12193

ایمیل وبلاگ : Quchan.blog@chmail.ir

دیدگاه ها  (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی