خبرگزاری قوچانی

آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
خبرگزاری قوچانی
آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
این وبلاگ درحال بروزرسانی است. از شکیبایی شما همراهان گرامی سپاسگذاریم. (خبرگزاری قوچان)
کدخبر: 12226 | ۱۴:۱۰ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ | ۰ دیدگاه

سرپرست بهزیستی قوچان از اجرای طرح درمان اجتماع محور اعتیاد در 3 منطقه قوچان خبر داد.


ناصر نیک افشار در نشست خبری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: در این طرح هیچ مددکاری به صورت مستقیم در رابطه با ترک اعتیاد ممدجو دخالت ندارد و عمده فعالیت مددکاران در راستای سرگرم کردن معتادان و ایجاد نشاط اجتماعی و فضای اعتماد و ارامش در محلات حاشیه شهر است.

وی با اشاره به رسالت بهزیستی در پیشگیری از اعتیاد گفت: یکی از رسالت های عمده بهزیستی پیشگیری در سه محور اسیب های اجتماعی ، معلولیت و اعتیاد است که هم اکنون یکی از اقدامات عمده ما اموزش دانش اموزان و دانشجویان در راستای حفظ انان از مشکل اعتیاد بوده است .

اشتغال معلولان دغدغه فکری مسئولان

سرپرست بهزیستی قوچان همچنین از تاسیس کارگاههای ویژه اشتغال معلولان خبر داد و گفت: کارگاه دوخت لباس بیمارستانی توسط دختران معلول با حمایت اداره بهداشت قوچان راه اندازی شد این کارگاه 25 نفر ظرفیت اشتغال دارد.

ناصر نیک افشار با بیان اینکه تاکنون 20 میلیارد ریال به مددجویان بهزیستی قوچان وام اشتغال پرداخت شده است افزود :موفقیت اجرای طرحهای اشتغال معلولان در قوچان به حدی بوده که هماکنون کارشناسان این حوزه به صورت ستادی با شهرهای دیگر به عنوان کارشناس ناظر همکاری میکنند.

وی با اشاره به تاسیس مرکز حرفه اموزی پسران گفت:پسران معلول بالای 14 سال تحت پوشش این مرکز قرار خواهند گرفت تا با حرفه اموزی بتوانند در دامان اجتماع جایی برای خود پیدا کنند.

مرکز توانبخشی سالمندان در قوچان ایجاد می شود

نیک افشار با اشاره نیاز این شهرستان به ایجاد مرکز نگهداری از سالمندان گفت 99 درصد کارهای مربوط به ایجاد این مرکز با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال انجام شده است و تنها منتظر صدور اخرین مجوزها برای احداث این مرکز هستیم با توجه به صنعتی شدن جوامع و سرعت روز افزون تکنولوژی و اشتغال فکری و اجتماعی مردم نیاز هست مراکزی برای نگهداری از سالمندان ناتوان در قوچان ایجاد شود.

شغل و درامد متکدیان وسوسه کننده است

نیک افشار با اشاره به اجرای طرح جمع اوری متکدیان از سطح شهر قوچان گفت: وقتی درامد یک متکدی در جایگاه سوخت روزانه از 100 هزار تومان بالاتر میرود این شغل برای انان بسیار تحریک کننده است.

وی افزود: با جمع اوری و زندانی کردن متکدیان مشکلی حل نخواهد شد الان بهزیستی قوچان با همکاری کمیته امداد تعدادی از متکدیان را که مشکل اعتیاد نیز داشته اند تحت پوشش خود قرار داده است .

انتهای پیام / خبرگزاری قوچانی / کد خبر : 12226

ایمیل وبلاگ : Quchan.blog@chmail.ir

دیدگاه ها  (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی