خبرگزاری قوچانی

آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
خبرگزاری قوچانی
آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
این وبلاگ درحال بروزرسانی است. از شکیبایی شما همراهان گرامی سپاسگذاریم. (خبرگزاری قوچان)
کدخبر: 1223 | ۱۴:۵۲ - ۵ فروردين ۱۳۹۴ | ۰ دیدگاه

مکان های تصفیه و عرضه آب آشامیدنی از حدود ۴ سال قبل تاکنون در قوچان به طور بی رویه در حال افزایش است، به گونه ای که این اماکن در قالب یک مغازه یا پارکینگ منزل در برخی از خیابان ها و محلات و گوشه و کنار شهر به چشم می خورد. هر کدام از این مکان ها با نصب یک دستگاه تصفیه آب و یکی دو مخزن کوچک و بزرگ پلاستیکی به تصفیه آب لوله کشی شهر می پردازند.

آب های تصفیه شده در اماکن محلی در اوایل کار با قیمت هر گالن ۱۰ لیتری، ۲۰۰ تومان و ۲۰ لیتری ۴۰۰ تومان بود که پس از چندی به ۲۵۰ و ۵۰۰ تومان رسید و امسال از ۲ یا ۳ ماه قبل قیمت فروش در اغلب این مکان ها به ۷۰۰ تا ۸۰۰ تومان در هر گالن ۲۰ لیتری افزایش یافته است. در نتیجه مشتریان و خریداران به این افزایش قیمت ها اعتراض دارند و آن را خودسرانه می دانند.

«اعظمی» یکی از شهروندان قوچانی با اظهار نارضایتی از افزایش قیمت آب های تصفیه شده در اماکن محلی و گلایه از املاح موجود در آب شرب شهر می گوید: اگر مشکل املاح زیاد موجود در آب شهر رفع شود، دیگر نیازی به تهیه و خرید آب از اماکن فروش یا خرید و نصب دستگاه های تصفیه آب خانگی نیست. به گفته وی وجود املاح باعث مشکلاتی همچون ایجاد رسوبات (به اصطلاح گچ گرفتگی) در جداره داخلی لوله های آب و اتصالات آن، دیگ آب گرمکن، کتری و سماور، کولرهای آبی، سیلندر و رادیاتورهای خودروها، سیستم شوفاژ و در نتیجه فرسودگی و خرابی زودهنگام این وسایل می شود که هزینه های اضافی و دردسرهایی برای مردم به دنبال دارد.یکی دیگر از شهروندان نیز گفت: شنیده بودم که قرار است سیستم و دستگاه سختی گیری آب در کنار تصفیه خانه نصب و راه اندازی شود و منتظر این اقدام بودیم که به هر دلیل تاکنون خبری از آن نیست. البته بعضی معتقدند باید املاحی در آب موجود باشد که برای افراد لازم است.

و اما مدیر امور آب و فاضلاب شهری قوچان در این باره با اظهار بی اطلاعی از قیمت و افزایش قیمت ها در اماکن تصفیه و فروش محلی به خبرنگار ما گفت: به طور کلی این مکان ها که دایم نیز در گوشه و کنار شهر بر تعدادشان افزوده می شود مجوزی برای چنین فعالیتی ندارند و پروانه کسب هم ندارند که در هر حال برخی کارهای تبلیغاتی در پدید آمدن این گونه اماکن یا خرید دستگا ه های تصفیه خانگی در شهر، بی تأثیر نبوده است.

 

مهندس «قارنگیان» با بیان این که، آب آشامیدنی قوچان که از تصفیه خانه شهر در شبکه آب رسانی توزیع می شود، طبق آزمایش های مختلف و اقدامات پیوسته کنترلی، فاقد هر گونه مشکل بهداشتی و آلودگی است، افزود: سلامت آب شهری کاملاً تأیید شده است.

 

میزان املاح و سختی آب هم خارج یا بالاتر از میانگین ها و استاندارد نیست به ویژه در فصل بارندگی که آب مورد نیاز برای تصفیه از محل سد تبارک تأمین می شود.

اما به نظر من و خیلی های دیگه که توی شهرستان هستند واقعا معلومه که آب شهرستان دارای املاحی بیشتر از مقدار مجاز است...

انتهای پیام / خبرگزاری قوچانی / کد خبر : 1223

ایمیل وبلاگ : Quchan.blog@chmail.ir
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۰۵ فروردين ۹۴ / ۱۴:۵۲

دیدگاه ها  (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی