خبرگزاری قوچانی

آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
خبرگزاری قوچانی
آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
این وبلاگ درحال بروزرسانی است. از شکیبایی شما همراهان گرامی سپاسگذاریم. (خبرگزاری قوچان)
کدخبر: 12249 | ۰۸:۲۵ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ | ۰ دیدگاه

رئیس شبکه دامپزشکی قوچان از شناسایی یک کانون آلوده به بیماری تب برفکی در قوچان خبر داد.

علیرضا قدرتی گفت: یکی از دامداران قوچانی به دلیل بی اطلاعی از آلودگی یکی از شهرستان های مجاور به بیماری تب برفکی و راه های انتقال آن، اقدام به خرید دام آلوده نموده که این امر منجر به شیوع این بیماری در یکی از روستاهای قوچان شده است.

وی گفت: شبکه دامپزشکی قوچان با دریافت این گزارش، کارشناسی را به محل اعزام و پس از تایید بیماری، روستای مورد نظر به عنوان کانون بیماری تب برفکی ثبت و آموزش های لازم جهت دامداران و واکسیناسیون دام ها صورت گرفت.

رئیس شبکه دامپزشکی قوچان با بیان اینکه تب برفکی یک بیماری ویروسی با درصد واگیری بالا بوده که می تواند خسارات اقتصادی فراوانی به صنعت پرورش دام وارد کند، افزود: با توجه به درگیر بودن برخی از استان های کشور از جمله خراسان رضوی به تب برفکی، این شهرستان کلیه موارد کنترلی و پیشگیری کننده از جمله اقدامات قرنطینه ای- بهداشتی، ضدعفونی خودروهای حمل دام و نهاده های دامی در بازار دام و کارخانجات تولید خوراک دام وطیور، آهک پاشی بازار دام و بازدید های میدانی و مراقبت فعال از این بیماری و ...را در حال اجرا دارد.

قدرتی تصریح کرد: طبق برنامه ریزی سازمان دامپزشکی کشور هرساله جهت کنترل و پیشگیری از این بیماری واکسیناسیون در جمعیت دام سبک و سنگین صورت می پذیرد .

وی با اشاره به کمبود واکسن تب برفکی در این شهرستان خاطر نشان کرد: یکی از مشکلاتی که امسال در بروز بیماری با آن مواجه شدیم کمبود واکسن می باشد ولی با این حال این شبکه تمام تلاش خود را به کارگرفته تا از شیوع بیماری جلوگیری نماییم، لذا از کلیه دامداران درخواست می کنیم تا بیش از پیش به توصیه های کارشناسان دامپزشکی و مسائل بهداشتی قرنطینه ای توجه کنند.

انتهای پیام / خبرگزاری قوچانی / کد خبر : 12249

ایمیل وبلاگ : Quchan.blog@chmail.ir
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۱ اسفند ۹۴ / ۰۸:۲۵

دیدگاه ها  (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی