خبرگزاری قوچانی

آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
خبرگزاری قوچانی
آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
این وبلاگ درحال بروزرسانی است. از شکیبایی شما همراهان گرامی سپاسگذاریم. (خبرگزاری قوچان)
کدخبر: 1248 | ۱۲:۵۹ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ | ۰ دیدگاه

مشاور امور زنان و خانواده فرماندار قوچان گفت: ستاد جشن کوثر با تشکیل در این شهرستان و راه‌اندازی هشت کمیته تخصصی جشن‌های هفته گرامیداشت مقام زن و مادر را به اجرا در می‌آورد.

خبرگزاری فارس: اعلام برنامه‌های هفته گرامیداشت مقام زن در قوچان


عفت موسوی‌نژاد: زن در واقع هویت تربیتی و نقش مربیگری را برعهده دارد و بارورتر کردن مقام تربیتی، علمی، نجابت و تقوای زنان سبب شکوفاتر شدن جامعه می‌شود.


وی با بیان اینکه دشمنان به این باور رسیده که باید در عرصه جنگ نرم نظام خانواده به ویژه جامعه زنان را مورد تهدید قرار داد، گفت: جهان امروز استعداد فاطمی شدن را به شرطی دارد که کارگزاران فرهنگی نظام نسبت به تولید برنامه‌های مناسب در این زمینه اقدام کنند.


مشاور فرماندار قوچان با اشاره به این مطلب که علاوه بر ابعاد شخصیتی زندگی حضرت زهرا (س) باید از تمام زوایای زندگی ایشان درس گرفت، بیان کرد: نامگذاری، توجه به سلامت، آموزش و دقت در سلامت فرزندان، عبادات، نحوه زینت‌ها، رعایت عدالت و مساوات و صله رحم از مقوله‌های زندگی این بانوی بزرگوار بوده که باید در عصر حاضر پیاده‌سازی شود.


وی تجمل‌گرایی و چشم و هم‌چشمی را سبب فروپاشی بنیان خانواده دانست و تصریح کرد: نام هر فرد پرچمی برای هویت او بوده و اهل بیت عصمت و طهارت در نامگذاری فرزندان خویش حساسیت بسیار داشتند در صورتی که برخی در جامعه امروزی به جای الگوگیری از اهل بیت(ع) القاب غربی را انتخاب می‌کنند.


موسوی‌نژاد با بیان این موضوع که ستاد جشن کوثر قوچان با تشکیل جلسات مختلف هشت کمیته را برای اجرای برنامه‌های هفته گرامیداشت مقام زن و مادر در این شهرستان برنامه‌ریزی کرد، یادآور شد: طبق سنوات گذشته دو جشن بزرگ کوثر در سالن ورزشی معلم و امامزاده سلطان ابراهیم و درنظر گرفتن برنامه‌های محتوایی با پیش‌بینی حضور 5 هزار نفر به اجرا در می‌آید.


وی تأکید کرد: نمایشگاه توانمندی زنان قوچان نیز از 24 فروردین برای معرفی بانوان کارآفرین و فروش محصولات آنها در سالن اجتماعات مجتمع شهرداری این شهرستان برپا می‌شود.


مشاور امور زنان و خانواده فرماندار قوچان با اشاره به این موضوع که کارگاه‌های آموزشی ویژه مزدوجین جوان نیز با هدف تحکیم خانواده انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: برنامه‌های محتلف ورزشی برای همه اقشار، جشن‌های پراکنده در سطح پایگاه‌های بسیج و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، جشن‌های محله‌ای با محوریت روحانیون و آذین‌بندی شهری و روستایی در طول هفته زن اجرا می‌شود.


وی اظهار کرد: برای نخستین بار طرح پایش سلامت جسمانی بانوان نیز همزمان با افتتاح نمایشگاه توانمندی‌ها و استقرار اکیپ‌هایی از شبکه بهداشت و درمان و هلال احمر برای ایجاد حساسیت در میان بانوان در توجه به سلامت جسمانی فردی اجرا می‌شود.


موسوی‌نژاد با بیان اینکه زنان در خلق حماسه‌های سیاسی نیز مؤثر بوده و سبب ارتقای آگاهی در جامعه می‌شوند، تصریح کرد: مهمترین نکته در اجرای برنامه‌های گرامیداشت هفته زن و تجلیل از مقام مادر در این شهرستان گسترش فرهنگ فاطمی، توجه به ولایت‌مداری بانوان و تبیین نقش زن در خانواده است.



انتهای پیام / خبرگزاری قوچانی / کد خبر : 1248

ایمیل وبلاگ : Quchan.blog@chmail.ir
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۱۹ فروردين ۹۴ / ۱۲:۵۹

دیدگاه ها  (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی