خبرگزاری قوچانی

آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
خبرگزاری قوچانی
آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
این وبلاگ درحال بروزرسانی است. از شکیبایی شما همراهان گرامی سپاسگذاریم. (خبرگزاری قوچان)
کدخبر: 1259 | ۱۷:۰۳ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ | ۰ دیدگاه

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: حفظ شان ایرانیان مهمترین مسئله در مباحث بین المللی و تاثیرگذار در پیگیری های دیپلماتیک است.

 
هادی شوشتری افزود: مسئله تعرض دو مامور سعودی به دو نوجوان زائر ایرانی که در جریان سفرهای عمره نوروزی و در فرودگاه جده رخ داده تاکنون با مطلوبیت از سوی مجاری دیپلماتیک پیگیری شده است.

وی اظهارکرد: در این راستا در غیبت سفیر، کاردار عربستان در تهران به وزارت خارجه فراخوانده شده و معاونت عربی- آفریقایی وزارتخانه مراتب اعتراض جمهوری اسلامی را به وی ابلاغ نموده و کاردار عربستان نیز در غیاب سفیر کشورش،اعتراضات ایران را به مقامات عالی ریاض منتقل کرده است.

این نماینده مجلس گفت: هم اکنون این مسئله در بین نمایندگان مجلس نیز در حال پیگیری است و موضوع با جدیت در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با حضور مقامات سازمان حج و وزارت امور خارجه برگزار می شود.

وی با احتمال اینکه طرح این مسئله که بخاطر یک عمل مستحبی نباید شئونات و شان ایرانیان زیر سوال برود احتمال توقف سفر عمره تقویت می شود، افزود:البته چنین تصمیم گیری هنوز در حد فرضیه است اما معتقدم اقدام سیاسی لازم در این خصوص انجام شده است.

نماینده مردم قوچان در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: باید اجازه داد نهادهای مسوول کلیه اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهند و وزرات امور خارجه نیز با در نظر گرفتن جمیع مسائل به همین مقدار بسنده کرده است .

وی تاکید کرد: باید سیاست خارجی در چارچوب سه اصل عزت، حکمت و مصلحت هدایت و راهبری شود و معتقدیم دولت در این رابطه مفید و موثر عمل می کند.

تعرض دو مامور سعودی به دو نوجوان زائر ایرانی که در جریان سفرهای عمره نوروزی و در فرودگاه جده رخ داده موجبات اعتراض گسترده ای را فراهم کرده است

انتهای پیام / خبرگزاری قوچانی / کد خبر : 1259

ایمیل وبلاگ : Quchan.blog@chmail.ir
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۰ فروردين ۹۴ / ۱۷:۰۳

دیدگاه ها  (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی