خبرگزاری قوچانی

آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
خبرگزاری قوچانی
آخرین تحولات و خبرهای شهرستان قوچان
این وبلاگ درحال بروزرسانی است. از شکیبایی شما همراهان گرامی سپاسگذاریم. (خبرگزاری قوچان)
کدخبر: 1273 | ۱۰:۰۲ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ | ۰ دیدگاه

مدیر عامل شهرک صنعتی شماره یک قوچان گفت: شهرک صنعتی قوچان دارای 44 هکتار زمین بوده که از 77 واحد تولیدی آن تنها 38 واحد فعال است و مابقی متوقف شده‌اند.

مجتبی غلامی صبح امروز در نشست هم‌اندیشی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با صنعتگران شهرک صنعتی قوچان در شهرک شماره یک این شهرستان اظهار کرد: قوچان از نظر جغرافیایی دارای آب و هوای ویژه‌ای بوده و در موقعیت اقتصادی مناسب با فاصله 125 کیلومتری نسبت به مرکز استان خراسان رضوی و پایتخت کشور ترکمنستان قرار دارد.

وی تصریح کرد: این شهرک دارای 44 هکتار زمین بوده که از 77 واحد تولیدی آن تنها 38 واحد فعال است که 60 درصد عرصه صنعتی موجود در شهرک را پوشش می‌دهند و مابقی متوقف شده‌اند.

غلامی با بیان این موضوع که تصفیه‌خانه شهرک یکی از معضلات قوچان بوده که از چهار ماه پیش تاکنون رو به بهبود است، گفت: شهرک صنعتی قوچان دارای ساختمان آتش‌نشانی بوده اما برای کنترل حوادث ماشین آتش‌نشانی ندارد که نیازمند مساعدت معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت برای تهیه آن هستیم.

مدیر عامل شهرک صنعتی شماره یک قوچان با بیان اینکه درآمد شهرک نسبت به گذشته بهبود یافته و پرداخت‌ها بهتر شده است، بیان کرد: زمین 5 هزار متری به عنوان زمین خدماتی ـ کارگاهی درون شهرک وجود دارد که هنوز ساختی در آن انجام نشده و مشاور در حال مطالعه آن است که باید تسریع صورت بگیرد.

وی تأکید کرد: شهرک صنعتی قوچان بیشتر دارای واحدهای صنایع غذایی بوده که آب‌بری بیشتری دارد و با احداث چاه دوم در شهرک توسعه آن انجام شده است اما برای بهبود ذخیره آب نیازمند منبع ذخیره آب زمینی برای جلوگیری از کمبود آب هستیم.



سید محمدعلی سیدابریشمی صبح امروز در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی قوچان اظهار کرد: بحث قانون حمایت از تولید را مجلس شورای اسلامی تصویب کرده که در آن موارد خوبی برای حمایت از صنعتگران و تولید از جمله معافیت مالیاتی واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی 30 کیلومتر قرار گرفته است.

وی با اشاره به این موضوع که در ایجاد زیرساخت‌های مناسب شهرک‌های صنعتی به دنبال کیفی‌سازی و تأمین زیرساخت‌ها هستیم، گفت: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خدمات زیربنایی تا درب شهرک‌ها آمده که امید است نیاز واحدهای صنعتی به صورت کیفی مثل جاده دسترسی، آب، برق، گاز، سیستم فاضلاب و ... تأمین شود.

سیدابریشمی یادآور شد: هر کجا که سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری تمایل دارد نقطه مهم و بهتری بوده و باید بررسی‌های فنی و اقتصادی در رابطه با شهرک‌های صنعتی صورت بگیرد.

وی با تأکید بر این موضوع که تعیین محل مناسب شهرک‌ها مکانی برای سرمایه‌گذاری می‌شود، تصریح کرد: نزدیک 940 شهرک مصوب در کشور وجود داشته که به دلیل انجام نشدن بررسی‌های فنی و اقتصادی در دولت‌های گذشته تنها از 738 شهرک بهره‌برداری می‌شود و برخی دیگر نیز در حال حذف شدن است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با یادآوری این مطلب که 72 درصد واحدهای شهرک‌های صنعتی به سیستم تصفیه فاضلاب داخلی شهرک متصل شده‌اند، بیان کرد: سیستم تصفیه فاضلاب ایجاد شده در شهرک صنعتی قوچان یکی از بهترین سیستم‌های تصفیه فاضلاب است که امید است همه واحدهای موجود به این سیستم متصل شوند.

وی تأکید کرد: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران آمادگی دارد در صورت تصویب دولت و مجلس شورای اسلامی در زمینه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در قوچان به عنوان متولی اقتصادی همکاری‌های لازم را داشته باشد.

انتهای پیام / خبرگزاری قوچانی / کد خبر : 1273

ایمیل وبلاگ : Quchan.blog@chmail.ir
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۷ فروردين ۹۴ / ۱۰:۰۲

دیدگاه ها  (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی